REKLAMA
REKLAMA

E-handel i mniejsze sklepy motorem wzrostu Tesco w Polsce

www.portalspozywczy.pl 22 maja 2014 11:32

Pomimo spadków sprzedaż like-for-like w Polsce, Tesco widzi szanse na wzrosty w naszym kraju. Ich motorami ma być dynamiczny wzrost sektora e-handlu oraz wzrost popularności formatów mniejszych sklepów. Grupa chce rozwijać dział produktów świeżych i mody pod marką F&F - poinformowała Tesco w raporcie "Annual Report and Financial Statements 2014".

REKLAMA
Tesco upatruje wzrostu segmentu e-handlu. W związku z tym, że segment ten jest jeszcze w powijakach w Europie Środkowej i Azji, grupa spodziewa się, że w dalszym ciągu będzie rosnąć. Władze brytyjskiej grupy podają przykład Polski gdzie sprzedaż on-line w okresie od 2008 r. do 2011 r. podwoiła się i oczekuje się, ponownego zdublowania sprzedaży w 2014 roku.
Sprzedaż Tesco w roku obrotowym 2013/14 (52 tygodnie zakończone 22.02.2014 r.) wyniosła 70,9 mld funtów, co oznacza 0,3-proc. wzrost w przypadku rzeczywistych kursów walut oraz spadek o 0,2 proc. (stałe kursy walut). Sprzedaż w Europie wyniosła 10,8 mld funtów, a to oznacza spadek o 0,4 proc. w rzeczywistych kursach walut i o 2 proc. w przypadku stałych kursów. Zysk operacyjny grupy wyniósł 3,3 mld funtów (spadek o 6 proc. w przypadku rzeczywistych kursów walut i o 6,7 proc. przy stałych kursach), z czego 238 mln funtów pochodziło z rynków europejskich (spadek odpowiednio o 27,7 proc. i 32,8 proc.).
Jak przyznał zarząd Tesco, kondycja europejskiego segmentu jest dla grupy wyzwaniem, szczególnie w formacie dużych sklepów. W mniejszych formatach grupa widzi pozytywne trendy sprzedaży. Położono szczególny nacisk na rynek polski i grupa jest zadowolona z zadowalającego poziomu sprzedaży like-for-like, który utrzymywał się przez cały rok rozliczeniowy.
Sprzedaż bez uwzględnienia nowych sklepów spadła o 3 proc., a przychody osiągnęły 11,21 mld zł (2,26 mld funtów), co oznacza wzrost o 4 proc. W poprzednim roku rozliczeniowym sprzedaż LfL spadła o 4 proc., a przychody wyniosły 11,15 mld zł (2,18 mld funtów).
Przychody lfl w pierwszej połowie roku rozliczeniowego spadły o 6,4 proc., a w drugiej połowie roku sieć zanotowała wzrost o 0,6 proc.
Tesco miał na koniec roku rozliczeniowego 86 hipermarketów i 369 mniejszych sklepów w naszym kraju. W ub.r. otworzyła cztery hipermarkety i pięć supermarketów, jednocześnie zamykając trzy sklepy mniejszego formatu. Tesco upatruje wzrostu rynku polskiego nie tylko w segmencie e-handlu, ale także w formacie małych sklepów. Chce też rozwijać dział produktów świeżych i mody pod marką F&F.

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12735

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA