REKLAMA
REKLAMA

E-handel międzynarodowy to kwestia czasu

www.portalspozywczy.pl 28 stycznia 2014 14:00

Według najnowszych prognoz rynkowych wskaźnik sprzedaży dla sektora e-commerce na najważniejszych rynkach powinien osiągnąć do 2016 roku wartość 1,67 tryliona dolarów. Jego ciągły, dwucyfrowy wzrost zauważalny jest na całym świecie. Wartość eksportu towarów drogą internetową w przypadku sześciu największych rynków e-commerce w Europie osiągnie do 2020 roku poziom 130 miliardów dolarów - informuje Integer.pl.

REKLAMA

Największym z tych rynków jest Wielka Brytania, której nadwyżki z handlu online związane ze zwiększającą się ilością dóbr sprzedawanych za granicę wygenerowały w 2013 roku obrót na poziomie ponad 1 miliard dolarów. W przypadku Stanów Zjednoczonych, które znalazły się na drugim miejscu, wartość sprzedaży eksportowej osiągnął 180 milionów dolarów. Rynek niemiecki wygenerował w tej kategorii 35 milionów dolarów.

- Rozwój światowego e-handlu potwierdza jednoznacznie, że dziś wygra nie tylko ten kto będzie silnym operatorem logistycznym w swoim kraju, ale ten kto zagwarantuje dostawy transgraniczne. E-konsumenci nie korzystają jeszcze szeroko z zakupów zagranicznych i nie jest to standard w ich nawykach zakupowych, ale to jedynie kwestia czasu. Gwałtowny rozwój handlu online w Azji pokazuje, że należy przygotować się do zapewnienia szybkich, niedrogich i efektownych dostaw międzynarodowych - ocenia Rafał Brzoska, prezes Integer.pl.

Amerykańska firma analityczna eMarketer oceniła, że w 2013 roku globalny rynek e-commerce odnotował wzrost na poziomie 17 proc., a w ciągu kolejnych trzech lat odnotuje nawet 150 proc. dynamikę. Według tych wyliczeń do 2016 roku wolumen sprzedaży online w USA, krajach Azji i Pacyfiku oraz Zachodniej Europie osiągnie więc wartość około 1,67 tryliona dolarów.

Z badań przeprowadzonych przez eMarketer wynika również, że azjatycki rynek e-commerce jest dużo bardziej rozwinięty i większy od rynku europejskiego, a także amerykańskiego. Wskazuje na to m.in. wzrost wielkości handlu za pośrednictwem Internetu.
Kraje Starego Świata mogą spodziewać się, że wzrost ten osiągnie około 134 proc., w przypadku krajów azjatyckich może być to nawet 186 proc.

  • roberrttoo 2014-01-30 17:10:47

    1 USA / KANADA to inny swiat w e commerce

    2 Europa zachodnia a Polska , to jak zycie [ placa , szanowanie pracownika ] to jak Warszawa a prowincja



    sa Polskie firmy , ktore maja produkty uszyte pod zachodniego konsumenta , dla czego te firmy nie dzialaja na Polskich rynku , po za drogo a poza tym u nas zawsze jest opoznienie ze wszystkich od pol roku do 2 lat i pisac ze gdzie tam ze hohooo kazdy moze pisac , napiscie o Polsce jaki jest rynek , dlaczego nie ktorzy placa malo a chca takie wymagania

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13902

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA