REKLAMA
REKLAMA

E-handel znalazł sposób na kłopotliwych klientów?

Autor: wyborcza.biz 12 grudnia 2014 10:38

Kient nie odebrał przesyłki? Ma minusa. Nie odebrał kilka razy? Jego adres domowy ląduje na liście trudnych klientów. Tak działa KRAP24, czyli Krajowy Rating Adresów Pocztowych. Wymyślił go i ufundował jego powstanie Rafał Zaorski, prezes firmy informatycznej Etendard. W ratingu zebrano już 100 tysięcy adresów, na które firmy wysłały przesyłki czy listy, ale napotykały na problemy - informuje wyborcza.biz.

REKLAMA

Jak tłumaczy Kinga Marat, project manager w KRAP24, istotna będzie liczba wpisów. W e-handlu powstała nierówność na linii klient - sprzedawca. Ale jeśli klient jest uczciwy, nie ma się czego obawiać. Jednorazowe wpisanie adresu ze zdarzeniem nie psuje jeszcze jego oceny.

Co roku rating ma być kasowany, by na przykład na osobach wynajmujących mieszkania nie ciążyła zła opinia po poprzednich lokatorach.

Jakie sklepy korzystają z listy? Nie wiadomo. To tajemnica handlowa.

  • Alaskaxl 2014-12-12 15:56:48

    @Przemysław

    W bazie są tylko dane adresowe, a nie osobowe. Wynika to z fragmentu: "by [...] na osobach wynajmujących mieszkania nie ciążyła zła opinia po poprzednich lokatorach" a także "Jednorazowe wpisanie adresu ze zdarzeniem nie psuje jeszcze jego oceny".

  • Przemysław 2014-12-12 14:21:44

    Witam,

    Jeśli rejestr przetwarza dane osób prywatnych to działa niezgodnie z prawem (Ustawa o Ochronie Danych Osobowych) - ponieważ dane klientów są przetwarzane w sposób szerszy niż wynika z celów realizacji umowy, a klient nie wyraził zgody (ba - nie można go do tego zmusić). Wykroczenie popełnia zarówno serwis KRAP24 oraz sklepy które udostępniają dane osób prywatnych.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13514

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA