PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

e-Izba promuje zakupy w sieci przed świętami

Autor: dlahandlu.pl 4 listopada 2016 10:23

2 listopada Izba Gospodarki Elektronicznej rozpoczęła promocję IV edycji edukacyjnej akcji “Kupuję w internecie”, której celem jest zwiększanie kompetencji cyfrowych Polaków w obszarze zakupów online. Ministerstwo Cyfryzacji oraz Ministerstwo Rozwoju objęło akcję honorowym patronatem.

REKLAMA

Umiejętności cyfrowe są jedną z kluczowych kompetencji współczesnego człowieka, dzięki którym może on korzystać z dobrodziejstw technologii. Świadome i bezpieczne dokonywanie zakupów przez internet, a także znajomość swoich praw z tym związanych jest jedną z takich kompetencji, którą - poprzez naszą doroczną inicjatywę - propagujemy wśród konsumentów - informuje Patrycja Sass - Staniszewska, prezes zarządu, Izba Gospodarki Elektronicznej.

e-Izba prowadzi działania edukacyjne konsumentów w ramach akcji “Kupuję w internecie” przez cały rok. Listopad jest jej punktem kulminacyjnym z uwagi na wzmożony okres zakupów świątecznych.

Blisko 26 milionów - to aktualna liczba internautów w Polsce. Jak wynika z raportu “E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” 48 proc. z nich dokonało kiedyś zakupów online. To oznacza, że ponad połowa internautów nie ma doświadczenia w tym obszarze. Z kolei osoby robiące zakupy online (chociażby od czasu do czasu) wśród powodów korzystania z takiej formy zakupów, podają przede wszystkim wygodę, oszczędność czasu i pieniędzy oraz większy wybór dostępnych produktów niż w przypadku sklepów tradycyjnych. W grupie kupujących online, takie zakupy są także postrzegane jako mało skomplikowane i bezpieczne.

Celem akcji “Kupuję w internecie” jest przełamanie bariery u osób niekupujących w sieci poprzez szereg aktywności edukacyjnych. Zaplanowano publikację edukacyjnych video z ambasadorami akcji. Dodatkowo, e-Izba zbiera historie konsumentów w formie video, w których opowiedzą o tym, jak zaczęła się ich aktywność zakupowa w sieci.

W tej edycji nowością jest publikacja miniporadnika pt. „Kupuję w internecie” zawierającego: prawa konsumenta, opis procesu zakupowego, dekalog bezpiecznych zakupów online oraz wskazówki, jak kupować w Internecie. Miniporadnik będzie dystrybuowany przez: Akademię Leona Koźmińskiego - zostanie także włączony jako materiał do zaliczeń przedmiotów z zakresu e-commerce i przekazany studentom; przez PARP; Fundację im. Lesława A. Pagi; NASK. e-Izba planuje również dystrybucję poradnika do szkół ponadgimnazjalnych zarówno wśród nauczycieli jak i uczniów.

W ramach inicjatywy zaplanowano także realizację kampanii rabatowej ze sklepami zrzeszonymi w e-Izbie. Kolejnym z punktów programu akcji “Kupuję w internecie” jest promocja kupowania przez internet książek polskich autorów we współpracy z Ravelo/Grupa PWN - organizatorem kampanii “Czytam polskie”.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16440

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA