PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

e-Izba wraz z Ministerstwem Rozwoju organizują warsztaty z zakresu handlu transgranicznego

Autor: dlahandlu.pl 17 lutego 2017 14:41

30 marca w siedzibie Ministerstwa Rozwoju odbędą się warsztaty z zakresu handlu transgranicznego w ramach prowadzonej przez e-Izbę Szkoły Gospodarki Cyfrowej. Program warsztatów został opracowany zarówno z myślą o przedsiębiorcach z branży e-commerce, którzy rozważają ekspansję na zagranicznych rynkach, jak i tych, którzy już prowadzą sprzedaż transgraniczną. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.

Handel transgraniczny to zdecydowanie jedno z najciekawszych i bardzo dynamicznie rozwijających się zjawisk w branży e-commerce na całym świecie. Spójrzmy na dane dotyczące Polski. Jak wynika z niedawno opublikowanego raportu e-Izby - “Płatności cyfrowe 2016” - 27 proc. osób biorących udział w badaniu w ciągu ostatnich 12 miesięcy dokonała zakupu produktu lub usługi od zagranicznego dostawcy. Przewiduje się, że globalny rynek handlu cross-border do 2020 r. będzie rósł ok. 27 proc. rok do roku. Obecnie polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych. Biorąc jednak pod uwagę dynamikę rozwoju handlu transgranicznego - to będzie się zmieniać.

- Największym wyzwaniem dla e-przedsiębiorców, którzy rozważają prowadzenie sprzedaży transgranicznej stanowią regulacje prawne oraz kwestie administracyjne. Częste modyfikacje przepisów nie sprzyjają pewności działania w e-handlu i uniemożliwiają długofalowe inwestowanie. W swoich działaniach na rzecz rozwoju silnej e-gospodarki e-Izba priorytetowo traktuje kwestie niwelowania barier prawnych utrudniających ten rozwój, poprzez silną aktywność legislacyjną oraz edukacyjną – mówi Patrycja Sass- Staniszewska, Prezes Zarządu, Izba Gospodarki Elektronicznej.

Wchodząc na kolejne rynki niezbędne jest zaplanowanie wszelkich działań m.in. logistycznych czy marketingowych z uwzględnieniem lokalnej specyfiki. Program warsztatów Szkoły Gospodarki Cyfrowej poświęconych handlowi transgranicznemu kompleksowo porusza kluczowe dla e-commerce aspekty związane z prowadzeniem sprzedaży cross - border, dzięki którym przedsiębiorcy zyskają unikalną wiedzę i praktyczne spojrzenie na transgraniczny rozwój biznesu.

- Biznes transgraniczny to nie jest łatwa sprawa - różni klienci, różne płatności, różne podatki, różne dostawy, odmienne zwyczaje i prawa konsumenckie. A jednak to właśnie zdobywanie nowych klientów jest najciekawsze w biznesie. Dzięki wiedzy ekspertów e-Izby oraz przy wsparciu Ministerstwa Rozwoju, biznes transgraniczny nie będzie dla firm już takim wyzwaniem. Zwiększenie ekspansji zagranicznej oraz skali eksportu jest obopólnie korzystne - dla firm jak i gospodarki. E-commerce może być podstawowym lub uzupełniającym kanałem zbytu. Handel elektroniczny, zwłaszcza transgraniczny, daje możliwości dotarcia do zupełnie nowych grup konsumentów, ale także nowoczesne narzędzia zarządzania relacjami z klientem - mówi Sebastian Christow, Dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Rozwoju.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9545

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane