E.Leclerc chce, aby marka własna stanowiła 40-60 proc. obrotów sieci

Autor: gazeta.pl 12 marca 2013 09:09

E.Leclerc chce, aby marka własna stanowiła 40-60 proc. obrotów sieci

Jeszcze kilka miesięcy temu E.Leclerc miał w swoim portfolio produktowym dwie marki własne - .C.O.+ i Wiodącą Markę, pod którą sprzedawał głównie tańsze produkty typu premium. Jednak od pewnego czasu sieć sprzedaje też produkty marki własnej, które do tej pory można było kupić tylko w jej francuskich sklepach. Pod markami Bio Village czy Marque Repere E.Leclerc sprzedaje cały asortyment wyrobów spożywczych, a ceny są konkurencyjne w stosunku do polskich produktów - podaje gazeta.pl

E.Leclerc nie chce podać informacji o tym, jak duża jest skala francuskich marek własnych w asortymencie sklepu. Informuje jedynie, że są one reprezentowane we wszystkich kategoriach produktowych, najwięcej jest zaś w kategoriach win, serów, mrożonek i ryb.

Celem sieci jest dobicie do poziomu, w którym marka własna stanowi 40-60 procent obrotów sieci.

Z przeprowadzonych w styczniu 2012 roku badań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że marki własne sieci E.Leclerc okazały się najgorszymi produktami ze wszystkich badanych marek własnych - urząd zakwestionował jakość aż 23,3 proc. przebadanych produktów. Tuż za Francuzami w rankingu znalazły się produkty takich marek, jak Kaufland, Polomarket i Lewiatan, najlepsze zaś jakościowo marki własne mają Auchan, Carrefour i Real. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11336

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane