E.Leclerc chce konkurować z dyskonterami

Autor: portalspozywczy.pl 30 stycznia 2012 14:33

- Uważamy, że możemy skutecznie walczyć cenowo z naszymi konkurentami rynkowymi. Oczywiście to generuje koszty ponieważ ewentualne obniżki zmniejszą nasze marże - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Jean-Philippe Magre, prezes zarządu E.Leclerc Polska.

- Trzeba także uwzględnić poprawę warunków zakupowych, które pozwoliło nam osiągnąć przejęcie sieci Billa. Na efekty naszej strategii należy jednak patrzeć długofalowo, nie można oceniać jej realizacji w perspektywie 6 miesięcy. To wymaga czasu. W w kilka chwil trudno przekonać klienta, że u nas jest najtaniej - dodaje.

Zdaniem prezesa sieci E.Leclerc niezwykle trudno jest się porównywać z innymi sieciami, szczególnie dyskontowymi, które oferują różne gramatury produktów w różnych cenach. - Klient musi zauważyć, że w naszych sklepach zapłaci niższą cenę za większą gramaturę. My musimy mu pokazać, że cena u nas jest naprawdę niższa. Ważne jest aby klient zauważył, że nasza polityka cenowa jest bardzo stabilna i że może nam ufać - wyjaśnia Jean-Philippe Magre.

Według prezesa na korzyść sieci dyskontowych działa efekt gamy, ograniczony asortyment powoduje że niskie ceny są dobrze widoczne. E.Leclerc, chce skutecznie konkurować z dyskonterami. - Polityka cenowa jest bardziej skuteczna, jeśli nie jest jednorazowa i dotyczy wielu produktów. Robimy to w tej chwili - zapewnia Jean-Philippe Magre. Dodaje, że hiper- i supermarkety sieci E.Leclerc oprócz prawie 700 produktów w najniższych cenach, mają szeroki wybór produktów markowych.

E.Leclerc to sieć zrzeszająca niezależnych handlowców prowadzących pod wspólnym szyldem ponad 500 sklepów wielkopowierzchniowych we Francji i innych krajach europejskich. W Polsce działa ok. 40 hiper- i supermarketów pod szyldem E.Leclec. W 2010 r. grupa E.Leclerc dokonała rebrandingu 20 supermarketów Billa przejętych od sieci REWE. W 2010 r. obroty francuskiego operatora w Polsce wyniosły ponad 2,5 mld zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marta 2012-02-03 14:54:58

    < Klient musi zauważyć, że w naszych sklepach zapłaci niższą cenę za większą gramaturę>

    Niestety nie zauważyłam aby tak było. Czasami kupuję 4 opakowania 250g, bo wychodzi taniej niż jedno większe 1kg.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11837

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane