REKLAMA
REKLAMA

E.Leclerc chce mieć w portfolio więcej marek własnych

Autor: portalspozywczy.pl 30 stycznia 2011 16:46

Chcemy mocniej rozwijać marki własne, więcej pojawi się ich np. w produktach świeżych. Wcześniej nasze 20 sklepów nie wystarczało, żeby rozwijać ten segment. Ograniczała nas skala zakupów w skali kraju. Po przejęciu sklepów Billa to się zdecydowanie zmieniło. Dzięki skali i wzrostowi wolumenu zamówień będziemy mogli wprowadzić więcej produktów sieciowych i będą one jeszcze bardziej konkurencyjne cenowo. - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska.

REKLAMA

Marki własne w stosunku, do których konsumenci byli bardzo nieufni (szczególnie w początkowej fazie rozwoju rynku) w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy zyskały ich akceptację i zostały przez nich docenione.

Należy jednak dodać, że polski rynek produktów marki własnej ciągle nie jest tak dojrzały jak w krajach Europy Zachodniej. Dystrybutorzy w Polsce, także Leclerc mają przed sobą jeszcze bardzo dużo pracy, aby nauczyć klienta m.in. rozpoznawania rożnych segmentów marek własnych.

Obecnie mamy dwa główne segmenty, pierwszy tej najniższej ceny, gdzie produkty mają jakość handlową, ale bez wartości dodanej. Drugi to segment premium, w którym produkty marki własnej mają jakość porównywalną do markowego lidera w danej kategorii.

Problemem może być to, że w Polsce działa bardzo wielu dystrybutorów, a tym samym są bardzo różne szkoły produkcji i kreowania wizerunku produktów sieciowych. Każda z sieci Tesco, Real, Carrefour, Auchan, czy Leclerc inaczej prezentuje swoje marki własne. To może być jednym z powodów, który wywołuje zamieszanie w głowach klientów, część sieci kładzie nacisk na niższą cenę kosztem jakości, zaś inni na jakość, kosztem niskiej ceny. Konsumentom trudno się w tym odnaleźć -  mówi Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13514

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA