REKLAMA
REKLAMA

E.Leclerc dzięki przejęciu sieci Billa zwiększył siłę zakupową

Autor: dlahandlu.pl 21 października 2010 14:33

Kilkudziesięcioprocentowe wzrosty obrotów, przy jednoczesnej obniżce cen w supermarketach - to efekt pierwszego etapu rebrandingu sklepów Billa, które E.Leclerc przejął od REWE Group.

REKLAMA

W styczniu 2010 roku E.Leclerc stał się właścicielem dwudziestu pięciu sklepów Billa przejętych od niemieckiej sieci REWE. Tym samym po raz pierwszy w praktyce tzw. wielkiej dystrybucji w Polsce, stowarzyszenie niezależnych handlowców E.Leclerc - przejęło tzw. sieć zintegrowaną (Billa Polska) i przekształca ją w niezależne przedsiębiorstwa, stowarzyszone na zasadach partnerstwa. Po przejęciu nowych sklepów łączna powierzchnia handlowa E.Leclerc w Polsce osiągnęła 125 238 mkw., co plasuje stowarzyszenie na siódmym miejscu w Polsce.

Firma zdecydowała się sprzedać lub zrezygnować z wynajmu 4 sklepów, które były zbyt małe jak na standardy E.Leclerc (w Opolu, Chorzowie, Rudzie i Wałbrzychu) i nie dawały gwarancji, na uzyskanie satysfakcjonujących wyników. Zostaną one sprzedane lub wynajęte innym operatorom. Obecnie trwają już na ten temat rozmowy.

Kluczową zmianą jest nowa aranżacja wnętrz i znacznie lepsze wykorzystanie powierzchni sklepów, które przekłada się wprost na wzrost obrotów. Zwężono alejki i ustawiono dodatkowe regały, dzięki czemu E.Leclerc może zaoferować klientom nie tylko większy, ale także poszerzony asortyment. W sklepach pojawiły się nowe działy: tekstylny oraz z artykułami przemysłowymi i tzw. sezonowymi. Całkowitej zmianie uległa polityka cenowa. Przeobrażone supermarkety oferują klientom towary w cenach niższych nawet do 10 proc. W wyniku rebrandingu obroty - np. w sklepie w Malborku - były wyższe  (w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym) o 343 proc. - w tydzień po otwarciu  i o ponad 119 proc. po miesiącu. W przypadku Kołobrzegu te wartości wyniosły odpowiednio: 217 i 88 proc., a w przypadku supermarketu w Poznaniu: 88 i 40 proc..

Do końca listopada br. rebranding zakończy się w pozostałych siedmiu supermarketach  w: Chorzowie, Kędzierzynie-Koźlu, Ostrołęce, Przemyślu, Raciborzu, Radomiu i Zielonej Górze. Firma, jest przekonana, że dzięki przejęciu nowego podmiotu i zwiększeniu skali działania będzie dysponowała większą siłą negocjacyjną, która przełoży się na lepsze warunki zakupów dla sieci, a tym samym bardziej konkurencyjne ceny oferowane w sklepach.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13889

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA