PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

E.Leclerc ma zielone światło na budowę stacji paliw z punktami Drive

www.portalspozywczy.pl 22 marca 2013 08:45

 E.Leclerc ma zielone światło na budowę stacji paliw z punktami Drive

E.Leclerc będzie otwierać niezależne stacje paliw, działające poza sklepami sieci. Przy samodzielnych stacjach benzynowych będą mogły powstawać "sklepy" typu Drive, czyli punkty odbioru zakupów, zamówionych w sklepie internetowym- informuje serwis portalspozywczy.pl.

- Dostaliśmy zielone światło dla projektu z francuskiej centrali. Jeśli ktoś znajdzie odpowiedni teren pod budowę samodzielnej stacji paliw, poza terenem hipermarketu to otrzyma zgodę na taką inwestycję, np. połączoną z punktem Drive, w którym można odebrać zakupy zamówione przez internet. Teraz czekamy na sygnał od właścicieli sklepów, którzy zdecydują się na tego typu inwestycję - mówi Krzysztof Gajewski, członek zarządu Grupy E.Leclerc i prezes hipermarketu E.Leclerc Bielany w Warszawie. Dodaje jednak, że na razie zgłoszeń brak, ale droga jest otwarta.

Jak wyjaśnia Krzysztof Gajewski to rozwiązanie sprawdziło się we Francji, gdzie działa 400 punktów typu Drive ze specjalnym magazynem do odbioru towaru. Tego typu obiekty generują już 10 proc. obrotu sieci E.Leclerc we Francji.

Obecnie sieć E.Leclerc prowadzi w Polsce 7 e-sklepów. Koncept Drive-in działa w połączeniu z tradycyjnym sklepem internetowym oferującym dostawy do domu w trzech lokalizacjach: Lublinie, Rzeszowie i Wrocławiu. W ciągu roku - półtora powstanie wspólna platforma dla już działających sklepów internetowych sieci E.Leclerc.

Przedstawiciele sieci podchodzą do projektu bardzo ostrożnie do rozwoju samodzielnego konceptu Drive, szczególnie że Polacy niechętnie sami odbierają zakupy ze sklepów. - Model zakupów polskich klientów w sklepach internetowych jest dość specyficzny. Odwrotnie do klientów we Francji Polacy chętniej zamawiają towary z dostawą do domu (ok. 70-80 proc. zamówień), zamówione zakupy samodzielnie odbiera ok. 20-30 proc. klientów naszych e-sklepów- wyjaśnia Jean-Francoise Froemer, członek zarządu E.Leclerc Polska i prezes hipermarketu E.Leclerc we Wrocławiu. Ten model będzie się jednak zmieniał i ewoluował w kierunku tego, który dominuje na Zachodzie Europy.

W Polsce operator ma 40 hiper- i supermarketów oraz 12 stacji benzynowych. Prowadzi też sprzedaż za pomocą 7 sklepów internetowych w kilku miastach Polski. W roku 2012 sieć osiągnęła obroty w wysokości 2771 mln zł, czyli o 4,6 proc. więcej w stosunku do roku poprzedniego.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11458

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane