REKLAMA
REKLAMA

E.Leclerc szuka możliwości rozwoju w Polsce - możliwe akwizycje i grupy zakupowe

Autor: Puls Biznesu 12 czerwca 2015 09:52

E.Leclerc szuka możliwości rozwoju w Polsce - możliwe akwizycje i grupy zakupowe fot. e-leclerc.pl, sklep na warszawskim Ursynowie

Ceny żywności w Polsce spadają od lipca 2014 roku, a deflacja prawdopodobnie utrzyma się do końca tego roku. W związku z tym sieci handlowe zmagają się ze spadkiem wartości koszyka. Ubiegłoroczna sprzedaż francuskiej sieci E.Leclerc sięgnęła 2,747 mld zł, czyli była o 2 mln zł niższa niż rok wcześniej, mimo uruchomienia dwóch nowych sklepów - informuje Puls Biznesu.

REKLAMA

Jean-Philippe Magre, prezes E.Leclerc Polska, przyznaje, że ostatni rok był trudny, przy spadających cenach żywności sieć zanotowała nieco niższe niż rok wcześniej porównywalne przychody, choć spadek był o połowę mniejszy niż stopa deflacji.

Jak informuje Puls Biznesu w tych warunkach wszystkie sieci mają kłopoty, a deflacja weryfikuje ich modele biznesowe. Ci, którzy stawiali na otwieranie nowych sklepów bez patrzenia na rachunek zysków i strat, muszą przemyśleć swoją strategię. 

Szef E.Leclerc w Polsce przyznaje, że bierze pod uwagę różne warianty, uważnie obserwuje tendencje rynkowe i preferencje klientów. Dodaje, że przy ewentualnych przejęciach będzie mu zależało na tym, by być także właścicielem nieruchomości. Nie wyklucza również  różnych wariantów sprzedażowych, w tym przyłączenia do którejś z grup zakupowych.

W ostatnich latach największe sklepy szybko tracą udziały rynkowe na rzecz dyskontów. 

Więcej czytaj w Pulsie Biznesu.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13077

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA