PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

E.Leclerc: Szykuje się czas wojny cenowej

Autor: www.dlahandlu.pl 21 marca 2013 13:29

E.Leclerc: Szykuje się czas wojny cenowej

Sieć E.Leclerc chce być pozycjonowana jako najtańsza na rynku. W ciągu dwóch lat firma chce się skupić na inwestycjach w ceny. Ma w tym pomóc m.in. zwiększenie udziału marki własnej w asortymencie z 4 - 5 proc. obecnie do 8 - 9 proc. na koniec 2014 roku.

 - Po tak dużej transakcji na rynku jaką jest przejęcie przez Auchan sieci Real, konkurencja jeszcze bardziej się zaostrzy. Auchan zawsze prowadził bardziej agresywną politykę cenową niż sieć Real. Można się spodziewać, że wcześniej czy później Auchan mocno obniży ceny w hipermarketach przejętych od sieci Real. Będziemy walczyć o właściwe miejsce na rynku. Traktujemy obecny czas jako przygotowanie do wojny cenowej, która najprawdopodobniej wybuchnie na rynku - mówi Krzysztof Gajewski, prezes hipermarketu E.Leclerc Bielany w Warszawie.

Przedstawiciel sieci E.Leclerc dodaje, że wojna cenowa może objąć niektóre jej sklepy, które po sfinalizowaniu połączenia Auchan i Reala znajdą się w pobliżu nowych placówek Auchan (wcześniej Real). Problem dotyczy m.in. sklepów we Wrocławiu czy Warszawie.

Jednak jak zapewnił Krzysztof Gajewski, sieć E.Leclec jest gotowa na nadchodzącą wojnę cenową. - Większość naszych inwestycji zostało już spłaconych możemy więc skupić się na inwestowaniu w ceny - wyjaśnia.

Jedną z dróg pozycjonowania cenowego ma być rozwijanie asortymentu marki własnej. Obecnie sieć E.Leclerc ma w swoim asortymencie dwie marki własne: Eco+ oraz Wiodąca Marka. Docelowo pod pierwszą z nich firma chce zaoferować 800 produktów (obecnie 540), a pod drugą 1400 (obecnie ponad 860). Celem sieci jest dobicie do poziomu, w którym marka własna stanowi kilkanaście proc. udziału w całym asortymencie.

W Polsce operator ma 40 hiper- i supermarketów oraz 12 stacji benzynowych. Prowadzi też sprzedaż za pomocą 7 sklepów internetowych w kilku miastach Polski. W roku 2012 sieć osiągnęła obroty w wysokości 2771 mln zł, czyli o 4,6 proc. więcej w stosunku do roku poprzedniego. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • b.pracownica 2013-03-21 15:31:12

    Leclerk w Zielonej Górze jak i inne tego typu sieci chcą i wprowadzają marki własne (wyprodukowano dla...) tanie,rotujące się ale kosztem producenta.

    Koszty takiego produktu pod marką danego sklepu pokrywa sam producent!!!.

    A więc zyski ma właściciel marketu, tylko czemu nie chce poprawić płac pracowników.

    No bo musi szybko spłać zaciągnięte kredyty!!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9722

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane