E.Leclerc traktuje Polskę jako rynek strategiczny

Autor: dlahandlu.pl 22 października 2010 09:43

Zdaniem Michela-Edouarda Leclerca - współprzewodniczącego stowarzyszenia ACDLec, zrzeszającego właścicieli sklepów E.Leclerc, Polska jest dla sieci bardzo ważnym rynkiem, na którym testowane są nowe rozwiązania, które będą wykorzystywana na nowych obszarach ekspansji.

Poza Francją działa obecnie 100 sklepów E.Leclerc, w tym we Włoszech, Portugali, Hiszpani,Słowenii i Polsce. 100-tny z nich został właśnie uruchomiony w Ostrowcu Świętokrzyskim, po rebrandingu sklepu Billa. Firma w oparciu o doświadczenia zdobyte w Polsce zamierza uruchamiać swoje sklepy w państwach nadbałtyckich.

Ekspansja dla sieci sklepów E.Leclerc jest konieczna, bo pozwala korzystać z efektu skali, zwiększać siłę nabywczą, oferować bardziej konkurencyjne ceny i szukać oszczędności w zarządzaniu większą strukturą. Dlatego E.Leclerc przyłączył się do inicjatywy zakupowej, prowadzonej przez sieci, działające w 16 krajach UE. Są to niemiecki operator REWE, szwajcarski Coop, włoski Conad i belgijski Colruyt. Inicjatywa nazywa się Coopernice. Sieci sklepów będą razem negocjowały większe zakupy i rabaty dla wszystkich sieci.

Cały przyszły rok w Polsce firma poświęci na przekształcenia prawne sklepów, które zostaną wydzielone ze struktury Poznalec i przekształcone w firmy, prowadzone przez managerów tych sklepów.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 3742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane