PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

E.Leclerc uruchomił 12 piekarni w swoich marketach

Autor: dlahandlu.pl 26 czerwca 2014 15:04

Obecnie sieć E.Leclerc ma 12 własnych piekarni, w których oferuje wybór pieczywa i wyrobów cukierniczych. Jak deklarują przedstawiciele sieci wszystko przygotowywane jest na miejscu, również na specjalne zamówienie.

Od 2012 roku na własne piekarnie stawiają m.in. dyskonty Lidl i Biedronka. Netto w każdym sklepie uruchamia stoisko piekarnicze, prowadzone przez dzierżawcę.

W latach 90. średnio Polak jadł 80-90 kg chleba rocznie, teraz - ok. 50 kg. I ciągle to spada. W 2013 roku polskie gospodarstwa domowe kupiły o 3,2 proc. mniej produktów z kategorii pieczywa niż w roku ubiegłym w ujęciu ilościowym. W ujęciu wartościowym przyczyniło się to do spadku całej kategorii o 1,4 proc. - podaje Gfk Polonia. Według analiz Panelu Gospodarstw Domowych GfK w monitorowanym okresie, pojedyncze gospodarstwo domowe kupiło średnio 177 kg produktów z kategorii pieczywa i wydało na ten cel 671 zł. - W ubiegłym roku ceny pieczywa wzrosły niemal o 2 proc., co było między innymi powodem tego, że polskie gospodarstwa domowe kupowały mniej produktów z tej kategorii - mówi Ewa Juszczyk, analityk kategorii Panelu Gospodarstw Domowych GfK.

Mimo wzrostu cen, nie zmieniła się częstotliwość zakupów pieczywa. Gospodarstwa domowe kupowały produkty tej kategorii średnio co dwa dni, co w ujęciu rocznym daje średnio 168 aktów zakupowych. Nieznacznie, o około 3 proc., spadła natomiast wielkość zakupów pieczywa podczas pojedynczej wizyty w sklepie. W 2013 roku gospodarstwo kupowało przeciętnie 1 kg produktów z kategorii pieczywa podczas jednego aktu zakupu.

Biorąc pod uwagę miejsca zakupu i kanały sprzedaży, w 2013 roku najwięcej pieczywa kupowano w handlu tradycyjnym, czyli w sklepach spożywczych, wielobranżowych, małoformatowych. Udział tego kanału dystrybucji w zakupach produktów kategorii pieczywa wyniósł niemal 72 proc. w ujęciu ilościowym i 66 proc. w ujęciu wartościowym.

W 2013 roku polskie gospodarstwa domowe chętniej kupowały pieczywo w dyskontach niż w hipermarketach.

W roku 2013 sieć E.Leclerc osiągnęła obroty w wysokości 2,749 mld zł. Obecnie firma zatrudnia 6300 pracowników w 41 sklepach znajdujących się w 39 miastach na terenie 16 województw.


.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • b.prac 2014-06-29 13:00:36

    Piekarnie w marketach to nieporozumienie bo czy ktoś sprawdził w jakich warunkach oni pieką te pieczywo.Oni odgrzewają zamrożone półprodukty na zapleczu przechowują te mrożonki w warunkach okropnych bo w marketach nie ma na tyle pomieszczeń przystosowanych sanitarne.

    Oni przy otwarciu piekarni sa ok a póżniej zgroza a tego nikt nie kontroluje bo sanepid jest przekupny i skorumpowany bo pani z sanepidu zarabiajaca 1600 zł weznie zawsze prezent od kierownictwa marketu!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11109

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane