E.Leclerc wyjdzie w tym roku finansowym na zero

Autor: Puls Biznesu/Wiadomości Handlowe 10 października 2013 18:44

W drugim kw. br. sprzedaż produktów FMCG spadła zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym. Jean-Philippe Marge, prezes E.Leclerc Polska, zdradził, że sieć najprawdopodobniej zamknie ten rok finansowy na zero, a jej celem jest obrona posiadanej pozycji na rynku - o wzrostach pomyśli dopiero w przyszłym roku - pisze „Puls Biznesu".

Jedną z dróg do poprawy wyników ma być rozwój marek własnych, dających lepsze marże. Od 2009 roku produkty private labels notują corocznie dwucyfrowe wzrosty sprzedaży i obecnie stanowią około 10 proc. asortymentu sprzedawanego w E.Leclerc, ale to wciąż cztery razy mniej niż w sklepach sieci w Europie Zachodniej. Obecnie sieć w Polsce oferuje około 2000 produktów pod markami własnymi. E.Leclerc chce inwestować również w poszerzenie asortymentu niszowego - m.in. produktów ekologicznych i bezglutenowych. Szansą są też produkty regionalne - wędliny oraz nabiał. W najbliższych miesiącach E.Leclerc otworzy w Polsce trzy placówki - w Szczecinie, Nowym Sączu i Kaliszu.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10941

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane