E-sklep musi mieć przejrzystą strukturę

Autor: dlahandlu.pl 8 lutego 2011 15:19

Statystyczny Polak robi wirtualne zakupy 16 razy w roku. Dzięki temu cała branża e-commerce jest już warta 17 mld zł. Zakładajac własny sklep warto przeanalizować najpopularniejsze kategorie sprzedawanych przedmiotów. W 2010 roku triumfy święciła branża elektroniki. Internauci chętnie kupowali również kosmetyki, filmy, gry, książki, artykuły wyposażenia domu oraz odzież i obuwie.

Na domenę należy wydać od 50 do 100 zł. Tańsze są np. com. czy eu. Przy ustalaniu nazwy domeny należy pamiętać o unikaniu polskich liter, prostej technice literowania oraz łatwo wpadającej w pamięć formie.
Kolejnym krokiem jest wykup hostingu, czyli miejsca na serwerze gdzie będą przechowywane wszystkie nasze pliki składające się na zawartość strony internetowej. Jeśli sklep ma sprawnie działać, a zdjęcia przedmiotów szybko się wgrywać, powinno się wykupić hostingu o większej pojemności. Następnym zadaniem jest zapewnienie takiego oprogramowania, które pozwoli na dokonywanie zakupów przez klientów, czyli tzw. skryptu. Są trzy możliwości: ściągnięcie darmowego rozwiązania np. osCommerce, które niestety jest mało zaawansowane i przestarzałe. Można również wykupić gotową wersję sklepu albo zlecić jej wykonanie od podstaw. Ta ostatnia opcja jest niestety najdroższa, a należy jeszcze pamiętać o załatwieniu kwestii bezpiecznych płatności przez Internet. 

Należy się pozbyć irytujących elementów jak niepotrzebny wstęp do strony głównej czyli intro, muzyka, wyskakiwanie automatycznych filmików, przesycenie denerwującymi animacjami zwanymi flash'em i długimi partiami tekstu. Na stronie głównej umieszcza się najbardziej atrakcyjne produkty naszej oferty oraz aktualne promocje. Poza tym istotny jest czytelny układ kategorii i podkategorii oraz pomysłowy wygląd strony. Przedmioty w internetowym sklepie powinno się nazywać w sposób jasny i rzeczowy bez treści w rodzaju „super hit!", „extra promocja!".
Opis towaru tworzy się na zasadzie „odwróconej piramidy", czyli skupienia się kolejno na: ogólnej prezentacji rzeczy, korzyściach wynikających z jej zakupu, a dopiero potem na szczegółach technicznych, zasadach sprzedaży i regulaminie. - Bardzo ważną kwestią jest dobre zdjęcie przedmiotu. Musimy tak zaprezentować produkt, jakby klient sam go oglądał „w realu". Pamiętajmy o odpowiednim rozmiarze fotek, najlepiej średnim, a obrabiać je możemy nawet w darmowych programach graficznych jak IrfanView - wyjaśnia Mariusz Wesołowski z Allegro.


Sprzedawcy internetowi powinni pamiętać o „złotej zasadzie" e-commerce -proces wyboru produktu przez klienta, zakup, przesyłka towaru i ewentualna reklamacja musi iść w parze z szybkością i prostotą obsługi. Wypełnianie przydługich formularzy zakupu, brak jasnych zasad przesyłki, niewyraźne zdjęcia produktów czy brak odpowiedzi to rażące błędy.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4153

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane