PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

E-sklep musi mieć przejrzystą strukturę

Autor: dlahandlu.pl 8 lutego 2011 15:19

Statystyczny Polak robi wirtualne zakupy 16 razy w roku. Dzięki temu cała branża e-commerce jest już warta 17 mld zł. Zakładajac własny sklep warto przeanalizować najpopularniejsze kategorie sprzedawanych przedmiotów. W 2010 roku triumfy święciła branża elektroniki. Internauci chętnie kupowali również kosmetyki, filmy, gry, książki, artykuły wyposażenia domu oraz odzież i obuwie.

REKLAMA

Na domenę należy wydać od 50 do 100 zł. Tańsze są np. com. czy eu. Przy ustalaniu nazwy domeny należy pamiętać o unikaniu polskich liter, prostej technice literowania oraz łatwo wpadającej w pamięć formie.
Kolejnym krokiem jest wykup hostingu, czyli miejsca na serwerze gdzie będą przechowywane wszystkie nasze pliki składające się na zawartość strony internetowej. Jeśli sklep ma sprawnie działać, a zdjęcia przedmiotów szybko się wgrywać, powinno się wykupić hostingu o większej pojemności. Następnym zadaniem jest zapewnienie takiego oprogramowania, które pozwoli na dokonywanie zakupów przez klientów, czyli tzw. skryptu. Są trzy możliwości: ściągnięcie darmowego rozwiązania np. osCommerce, które niestety jest mało zaawansowane i przestarzałe. Można również wykupić gotową wersję sklepu albo zlecić jej wykonanie od podstaw. Ta ostatnia opcja jest niestety najdroższa, a należy jeszcze pamiętać o załatwieniu kwestii bezpiecznych płatności przez Internet. 

Należy się pozbyć irytujących elementów jak niepotrzebny wstęp do strony głównej czyli intro, muzyka, wyskakiwanie automatycznych filmików, przesycenie denerwującymi animacjami zwanymi flash'em i długimi partiami tekstu. Na stronie głównej umieszcza się najbardziej atrakcyjne produkty naszej oferty oraz aktualne promocje. Poza tym istotny jest czytelny układ kategorii i podkategorii oraz pomysłowy wygląd strony. Przedmioty w internetowym sklepie powinno się nazywać w sposób jasny i rzeczowy bez treści w rodzaju „super hit!", „extra promocja!".
Opis towaru tworzy się na zasadzie „odwróconej piramidy", czyli skupienia się kolejno na: ogólnej prezentacji rzeczy, korzyściach wynikających z jej zakupu, a dopiero potem na szczegółach technicznych, zasadach sprzedaży i regulaminie. - Bardzo ważną kwestią jest dobre zdjęcie przedmiotu. Musimy tak zaprezentować produkt, jakby klient sam go oglądał „w realu". Pamiętajmy o odpowiednim rozmiarze fotek, najlepiej średnim, a obrabiać je możemy nawet w darmowych programach graficznych jak IrfanView - wyjaśnia Mariusz Wesołowski z Allegro.


Sprzedawcy internetowi powinni pamiętać o „złotej zasadzie" e-commerce -proces wyboru produktu przez klienta, zakup, przesyłka towaru i ewentualna reklamacja musi iść w parze z szybkością i prostotą obsługi. Wypełnianie przydługich formularzy zakupu, brak jasnych zasad przesyłki, niewyraźne zdjęcia produktów czy brak odpowiedzi to rażące błędy.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6234

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA