E-sklepy będą musiały zamieszczać dokładne opisy art. spożywczych

Autor: dlahandlu.pl 27 kwietnia 2012 12:30

Nowe rozporządzenie Unii Europejskiej dotyczące przekazywania konsumentom informacji na temat żywności wpłynie także na sektor e-commerce. I choć nowe zasady wejdą w życie w 2014 roku to e-handel musi się zacząć na nie przygotowywać.


Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w Sprawie Przekazywania Konsumentom Informacji Na Temat Żywności (z 25 października 2011r.) zaostrza zasady opisywania żywności i informowania konsumentów o składnikach poszczególnych produktów spożywczych. Nowa regulacja ma na celu ochronę zdrowia i interesów konsumentów oraz umożliwienie im podjęcia świadomego wyboru.
Jak informuje Bartosz Kiełbiński z portalu OpisyProduktow.pl - nowe wymagania wiążą się z koniecznością przeniesienia do e-sklepów dokładnych informacji o produktach z opakowań. Już nie wystarczy zdjęcie frontu opakowania oraz marketingowy opis. Teraz będą obowiązywały ścisłe wymagania dotyczące informacji o produkcie zdefiniowane w Rozporządzeniu, praktycznie te same, które dotyczą producentów przy zamieszczaniu informacji na opakowaniach produktów, a więc m.in.: wykaz składników, wartości odżywcze, ilość netto żywności, wszelkie specjalne warunki przechowywania lub warunki użycia. Jedyną różnicą będzie data przydatności do spożycia, która może być w przypadku e-opakowania pominięta.
E-sklepy zostaną obarczone odpowiedzialnością za dokładne przekopiowanie informacji z opakowania do e-opakowania, prezentowanego w e-handlu. Pojawiają się więc obawy środowisk e-commerce związane z pracochłonnością przy wprowadzaniu danych oraz zarządzaniem zmianą produktów, która jest dużym wyzwaniem w branży FMCG.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11381

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane