REKLAMA
REKLAMA

E-sklepy preferują krótkie i wyraziste akcje promocyjne

Autor: dlahandlu.pl 2 grudnia 2015 12:42

– Odpowiednia strategia rabatowa to dla polskich sklepów internetowych jeden z kluczowych sposobów pozyskania nowych i utrzymania stałych klientów. W przeciwieństwie do tradycyjnych sklepów, e-sklepy preferują krótkie i wyraziste akcje promocyjne, stąd z roku na rok wzrastająca liczba e-sklepów biorących udział w rabatowym Black Friday czy Dniu Darmowej Dostawy – mówi Szymon Dobosz z kodyrabatowe.pl.

REKLAMA

Black Friday, Cyber Monday, Dzień Darmowej Dostawy – te wydarzenia rozpoczynające przedświąteczną gorączkę zakupów coraz mocniej utrwalają się w świadomości Polaków.

Moda na Black Friday, Cyber Monday czy Dzień Darmowej Dostawy przywędrowała do Polski z USA, kraju słynącego z długiej historii kuponów rabatowych i wielkich akcji promocyjnych. - W Polsce standardowo kody rabatowe na cały asortyment sklepu nie przekraczają 10-20 proc., natomiast w czasie Black Friday były oferowane zniżki nawet do 40 proc. Te rabaty robiły wrażenie, choć nie takie jak 80 proc. zniżki, jakie można dostać tego dnia w Stanach Zjednoczonych. Przed polskimi sklepami jeszcze długa droga do zaproponowania realnie wyjątkowych zniżek. Wiele sklepów wciąż tylko podpina swoje aktualne oferty promocyjne do akcji Black Friday lub oferuje symboliczne rabaty – analizuje Szymon Dobosz, CEO grupy International Coupons, właściciela portalu i aplikacji mobilnej kodyrabatowe.pl.

Z roku na rok popularność Black Friday w Polsce wzrasta, co pokazują choćby statystyki Google. W porównaniu do 2014 r., w tym roku zanotowano niemal 3-krotny wzrost zainteresowania hasłem „Black Friday” w największej wyszukiwarce.

Z kolei Cyber Monday, lansowany w USA jako alternatywa dla wyprzedaży stacjonarnych, w Polsce funkcjonuje szczątkowo. – W rzeczywistości Black Friday zagarnęły w Polsce sklepy internetowe, dlatego niewiele z nich organizowało dodatkowo wyprzedaże w poniedziałek – dodaje Szymon Dobosz. Specjalne dni, w których oferowane są bardzo wysokie rabaty, w Europie, jak i w Polsce, przyjęły się głównie właśnie w branży e-commerce. Wynika to ze specyfiki europejskich sklepów stacjonarnych, które bardziej nastawiają się na sezonowe wyprzedaże niż jednorazowe akcje promocyjne.

 

 

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13025

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA