E-sklepy spożywcze w okresie Wielkanocy notują nawet 50-proc. wzrost sprzedaży

Autor: Sociomantic Labs 21 marca 2016 10:58

Polacy na Wielkanoc wydają mniej niż na Boże Narodzenie, ale średnio trzy razy więcej niż w zwykły, nieświąteczny weekend – pokazuje badanie Barometr Providenta. Ubiegłoroczne wydatki w tym czasie sięgały ok. 363 zł, w większych rodzinach ok. 400 zł. We wspomnianym okresie obserwuje się wzrost sprzedaży online, zwłaszcza w sektorze spożywczym. W zależności od sklepu internetowego wynosi on od kilkunastu do nawet 50 proc. wzrostu sprzedaży. Eksperci z Sociomantic Labs radzą jak sprzedawcy internetowi mogą wykorzystać handlowy potencjał świąt.

Świąteczny layout i bannery z „niespodzianką”
Konsument oglądający dostosowane do okazji reklamy online lub odwiedzający stronę sklepu internetowego powinien poczuć świąteczny nastrój – atrakcyjny, przyciągający wzrok layout to pierwszy krok, aby zwrócić jego uwagę. Internauci często odbierają e-sklep ze spójną, świąteczną szatą graficzną jako świetnie przygotowany i wychodzący naprzeciw oczekiwaniom klientów. Tymczasem tylko 8,4 proc. sklepów online deklaruje, że zmienia layout strony raz w roku. Zmian częściej niż raz do­ko­nu­je za­le­d­wie 1,87 proc. ba­da­nych. 

Magia słowa promocja
Promocje i wyprzedaże, wykorzystywane przy okazji świąt lub innych ważnych dni w roku, pozwalają w zależności od branży i reklamowanego produktu osiągnąć nawet 10-krotnie wyższy wskaźnik konwersji – podają eksperci z Sociomantic Labs. W okresie przed Wielkanocą warto objąć promocją nie tylko wybrane produkty spożywcze, dekoracje świąteczne czy prezenty, ale również ubrania, elektronikę czy sprzęt sportowy. Po tygodniu zakupów spożywczych i przygotowań świątecznych, przychodzi czas na chwilę odpoczynku, a ta bardzo często ma miejsce z komputerem czy komórką. To doskonały moment, by przypomnieć zmęczonym świątecznym zamieszaniem konsumentom, że wreszcie mogą pomyśleć o sobie i skorzystać z aktualnej promocji w ulubionym sklepie. Tworząc bannery, warto pomyśleć o wkomponowaniu w nie świątecznych kodów promocyjnych. Takie reklamy można wyświetlać wybranej grupie użytkowników sklepu np. tylko nowym odwiedzającym, co ma za zadanie skłonić ich do dokonania pierwszych zakupów w danym sklepie online.  Dobrym pomysłem są również kampanie marketingowe z przymrużeniem oka np. bannery reklamowe sklepów z wyposażeniem domu, gdzie na banerach z okazji zbliżającego się Lanego Poniedziałku będą promowane produkty z sekcji ogród w tym wiadra, konewki czy kalosze. Aby szczególnie zmotywować klienta warto przy tym dodać, że oferta jest limitowana i ograniczona czasowo

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane