E-sklepy wykorzystują wiele narzędzi, aby zebrać o kliencie jak najwięcej informacji

Autor: wyborcza.biz 5 maja 2016 09:18

Namierzanie geograficzne, śledzenie aktywności w sieci, zbieranie statystyk z innych serwisów. Internetowe sklepy robią wiele, by jak najwięcej o nas się dowiedzieć - czytamy na wyborcza.biz

Jak opisuje wyborcza.biz reklamy produktów lub usług wyświetlają się na przeglądanych przez nas stronach m.in. dzięki plikom "third party cookies". To informacje firm, które umieszczają swoje elementy na innych stronach internetowych. Np. jeśli na stronie sklepu X znajduje się okienko Facebooka z banerem fanpage'a sklepu X, to informacje o nas ma Facebook. Jeśli na tej samej stronie znajduje się wklejona mapa Google'a, to informacje te idą też do Google'a. Dlatego gdy potem odwiedzamy sklep Y, Google wie już, jakie reklamy nam na stronie tego sklepu zaaplikować. Ten sam mechanizm wykorzystuje Facebook.

Innym mechanizmem śledzenia jest tzw. geolokalizacja. Strony internetowe wiedzą, gdzie znajduje się nasz komputer, dzięki naszemu adresowi IP. To dlatego, gdy wchodzimy na niektóre zagraniczne strony, wyświetlają się one w polskiej wersji językowej.

W ten sposób, jeśli kupujemy przez sieć bilety lotnicze z komputera w Polsce, możemy uzyskać zupełnie inną cenę, niż kupując te same bilety z komputera w Hiszpanii czy jakimkolwiek innym miejscu na świecie.

Czytaj więcej na wyborcza.biz

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8133

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane