PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

ECR Polska i GS1 tworzą standard opisu produktów dla e-sklepów

Autor: dlahandlu.pl 21 listopada 2013 13:32

Z danych firmy Euromonitor International wynika, że Polacy w 2013 roku wydadzą na zakupy spożywcze w Internecie ponad 515 mln zł, o 16 proc. więcej niż w roku 2012. W 2017 roku ten wskaźnik może osiągnąć poziom 1,1 mld zł. W Polsce działa około 300 e-sklepów spożywczych.

REKLAMA

Jakie czynniki zadecydują o przyszłym sukcesie e-sklepów FMCG? Z pewnością będzie to szeroki asortyment produktów - odpowiedź na potrzebę zakupu w e-sklepie ulubionych, znanych ze sklepu stacjonarnego towarów, wysoka jakość produktów świeżych (owoce, warzywa, mięsa, wędliny), umiejętność zarządzania brakami i oferowania zamienników, logistyka dostaw (obniżenie kosztów przy niższych zamówieniach), jak również jakość i rzetelność informacji na temat produktów w sieci. W tym ostatnim aspekcie, w zakres działania e-sklepu włącza się prawo i Rozporządzenie Unii Europejskiej 1169 z Artykułem 14.

ECR Polska wspólnie z GS1 Polska rozpoczęły projekt, którego efektem ma być wdrożenie standardu opisu produktu w sieci. W chwili obecnej jakość informacji o produktach spożywczych w sklepach internetowych jest bardzo różna, niejednokrotnie opisy te nie są dokładne, wprowadzają klienta w błąd. Rozporządzenie 1169 reguluje zakres informacji niezbędnych, które obowiązkowo będą musiały od 13 grudnia 2014 roku pojawić się przy każdym z produktów sprzedawanych on-line. Dostęp do tych informacji może nastręczyć sklepom internetowym nieco problemów.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14299

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA