EEC 2012: Zmiany demograficzne i handel internetowy wyzwaniem dla sieci handlowych

www.portalspozywczy.pl 16 maja 2012 15:13

EEC 2012: Zmiany demograficzne i handel internetowy wyzwaniem dla sieci handlowych

Zmiany demograficzne, jakie czekają nas w najbliższych latach i rozwój handlu internetowego to jedne z największych wyzwań, jakie stoją przed właścicielami sieci handlowych w Polsce - oceniają uczestnicy panelu 'Handel i dystrybucja w Polsce na nowym poziomie konkurowania', jaki odbył się podczas IV Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Paneliści zastanawiali się, jak prognozowane zmiany demograficzne, takie jak migracja ludności do miast, wpłyną na rynek pracy.

Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej organizacji Handlu i Dystrybucji zwróciła uwagę, iż branża handlowa co roku zwiększa zatrudnienie.

- Okazuje się, że mimo trudnej sytuacji na rynku pracy cały czas rośnie zatrudnienie w handlu. W 2011 roku zatrudniliśmy łącznie o 24 tys. osób więcej niż w 2010 roku. W 2012 roku eksperci przewidują wzrost zatrudnienia o 10 proc. - mówiła Renata Juszkiewicz.

Prezes POHiD podkreśliła, że branża handlowa szybko reaguje na zmieniające się otoczenie, np. biorąc pod uwagę kryzys, firmy przebudowywały strategie.

- Jeśli chodzi o demografię wiele sieci już przygotowuje się do tego, by wyjść naprzeciw temu zjawisku i wdrożyło różne rozwiązania choćby poprzez remodeling sklepów pod kątem osób starszych. Reagujemy na bieżąco na zmiany i na to, co klient od nas oczekuje - mówiła Renata Juszkiewicz.

Prezes sieci Tesco Polska Ryszard Tomaszewski odniósł się do informacji o planowanych zwolnieniach w sieci Tesco.

- Nie traktuję tej informacji jako zwolnienia. To informacja wypuszczona przez związki zawodowe, nie do końca zgodna z prawdą. W tym samym czasie firma zatrudnia 1700 ludzi. W efekcie, w tym roku w bilansie firmy zatrudnienie będzie o 1000 osób większe niż rok wcześniej - mówił Ryszard Tomaszewski.

Przypomnijmy, iż redukcje w Tesco dotyczyć będą maksymalnie 980 osób, czyli około 3 proc. całości zatrudnionych. Firma zatrudnia ok. 29 tys. pracowników w 420 placówkach.

- Ja traktuję to jako przystosowanie się firmy handlowej do rynku. Oczywiście część osób musi odejść w danym regionie. Jednak zadaniem związków zawodowych jest pilnowanie, by to się odbyło przy jak najmniejszym wpływie na pracownika. Natomiast zadaniem przedsiębiorcy jest rozwój przedsiębiorstwa i tworzenie nowych miejsc pracy - tłumaczył prezes Tesco Polska.

Piotr Mamrowicz, wiceprezes spółki Makton podkreślił, że pomimo dużego bezrobocia trudno jest o dobrego pracownika.

- Widzimy wyzwania w pozyskaniu dobrych pracowników do ciężkiej pracy. Dystrybucja jest specyficzna - wiele pracy odbywa się w godzinach nocnych - mówił Piotr Mamrowicz.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane