REKLAMA
REKLAMA

EEC 2014: E-commerce może nadać impet całej gospodarce

Autor: www.dlahandlu.pl 13 maja 2014 10:22

EEC 2014: E-commerce może nadać impet całej gospodarce

Szacuje się, że sektor e-commerce jest motorem gospodarki internetowej w Polsce, osiągając poziom 93 mld zł, czyli 6 proc. PKB. O tym jak będzie się rozwijał rynek w najbliższych latach i w jakim kierunku powinny podążać firmy, aby nie przegapić swojej szansy dyskutowali uczestnicy panelu “E-commerce w gospodarce” podczas VI Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

REKLAMA
Rafał Trzaskowski, Minister Administracji i Cyfryzacji RP , przyznał, że kiedy pracował w Parlamencie Europejskim temat e-commerce był dość niszowy i trudno było nim zainteresować media. Teraz, kiedy szukamy niszy dla gospodarki, gdy UE wychodzi z kryzysu, e-commerce jest jednym z tematów skupiających naszą uwagę. Może on nadać impet całej gospodarce. - Naszą rolą jest zatem, aby tworzyć przyjazne środowisko do rozwoju tego sektora. Najważniejszym zadaniem jest usuwanie barier prawnych, infrastrukturalnych i mentalnościowych, jeśli chodzi o kontakt obywatela z internetem - mówił minister.

Z badań wynika, że handel w internecie jest dość ciekawym probierzem na to, co się dzieje w gospodarce, jest skorelowany np. z inflacją - im wyższa inflacja, tym wyższy wzrost handlu w internecie. 


- 10 lat temu, kiedy wstępowaliśmy do Unii Europejskiej zakupy przez internet robiło zaledwie 5 proc. Polaków, dziś robi to już 30 proc. W ostatniej dekadzie liczba Polaków, którzy mają dostęp do internetu w domu prawie się potroiła - zaznaczył minister.
E-handel w obrocie firm w ostatnich trzech latach wzrósł o 40 proc. - To naprawdę dużo, ale nadal mamy sporo do nadrobienia - nadal gonimy inne państwa europejskie. Według wskaźników dotyczących e-handlu, Polska zajmuje w UE 20. miejsce. W Unii średnio 45 proc. obywateli robi zakupy w internecie - wskazał Rafał Trzaskowski.

Szacuje się, że e-commerce jest motorem gospodarki internetowej w Polsce, osiągając poziom 93 mld zł, czyli 6 proc. PKB. Patrząc na ten współczynnik okazuje się, że takie państwa jak Hiszpania czy Włochy są za Polską.

Zdaniem ministra Trzaskowskiego kluczem do wzrostu e-commerce w Polsce są umiejętności i zaufanie klientów. - Jeśli chodzi o umiejętności jesteśmy poniżej średniej europejskiej i nad tą kwestią ministerstwo chce pracować, także w przypadku przedsiębiorców, aby ułatwiać im wchodzenie w e-handel. Badania mówią, że ok. 80 proc. polskich firm inwestujących w ten sektor to mikroprzedsiębiorstwa - zaznaczył.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4233

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA