EEC 2014: Przyszłość handlu to połączenie świata realnego i wirtualnego

Autor: dlahandlu.pl 13 maja 2014 14:19

EEC 2014: Przyszłość handlu to połączenie świata realnego i wirtualnego

Uczestnicy debaty "Sektor handlowy w Polsce i Europie Centralnej" podczas VI Europejskiego Kongresu Gospodarczego rysując wizję przyszłości handlu w Polsce stwierdzili, że pewne jest, że rynek będzie się zmieniał i przeobrażał pod dyktando potrzeb bogacącego się klienta, który będzie mocniej zwracał uwagę na jakość, szerszy asortyment produktów świeżych. Handel będzie starał się odpowiedzieć na te potrzeby łączać świat realnych i wirtualnych zakupów.

Agnieszka Gosiewska Retailer Services Director w firmie Nielsen powiedziała, że przed handlem stoi też wyzwanie polegające na połączeniu świata wirtualnego i realnego. 60 proc. Polaków w ostatnim tygodniu skorzystało z internetu, 17 proc. z Internetu mobilnego. To oznacza, że przyszłość handlu leży na styku tych światów: realnego i wirtualnego - zauważyła Agnieszka Gosiewska.

Przemysław Schmidt, członek rady nadzorczej Czerwonej Torebki przyznał, że jego Grupa upatruje ogromnej szansy w sprzedaży internetowej. - Okazuje się, że są ogromne synergie między rozwijaną przez nas siecią convenience Małpka Express, która pod koniec roku będzie liczyła 500-530 placówek, a sklepem internetowym Merlin.pl, ponieważ, klienci chętnie kupują przez internet, ale niechętnie czekają na kuriera i niechętnie płacą kartą. Bliski punkt odbioru towarów jest więc tym czego potrzebują, bo tam mogą zapłacić gotówką czy kartą bezpośrednio u sprzedawcy - dodał Schmidt.

Czesław Grzesiak z Tesco uznał, że w perspektywie 10 letniej handel będzie bliżej świata wirtualnego niż realnego. - Inny sposób zakupów przez młodych ludzi, ale też starzenie się społeczeństwa wpłyną na to, w jaki sposób klienci wymogą zmiany na handlu. Mamy obecnie 25 miast, 30 proc. populacji w zasięgu usług internetowych. Jest to możliwość kojarzenia usług z internetem i to nie tylko w sprzedaży żywności, choć obecnie już co 20 sekund sprzedajemy produkt spożywczy przez internet. Hipermarket okazał się po prostu idealnym miejscem do rozwijania sprzedaży w ramach usługi e-zakupy - stwierdził Grzesiak.

E-handel jako jeden z trendów przyszłości wskazał też Andrzej Gantner, zastrzegając jedynie, że będzie on się musiał zmierzyć z kwestią zapewnienia bezpieczeństwa w łańcuchu dostaw. - Klient musi być pewny, że jego żywność wygląda dobrze i jest dobrej jakości nie tylko na zdjęciu w sklepie internetowym, ale także wtedy, gdy dociera do jego domu - podsumował Gantner.

Philippe Jammes uznał, że dzisiaj dla klienta liczy się cena, jakość i bliskość. - Nie będzie miało znaczenia czy ta sprzedaż odbywa się realnie czy wirtualnie, ważne aby te elementy, których oczekuje klient były spełnione - stwierdził. Jego zdaniem w przyszłości świeżość, jakość i dostępność marki własnej wysforują się na pierwsze miejsce i staną się dla klientów najważniejsze.

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane