REKLAMA
REKLAMA

EEC 2015: Polski rynek e-commerce jest przeregulowany

Autor: www.dlahandlu.pl 26 kwietnia 2015 12:36

EEC 2015: Polski rynek e-commerce jest przeregulowany fot. PTWP

Polscy ustawodawcy są nadgorliwi, a sektor e-commerce jest zdecydowanie przeregulowany – uważają przedstawiciele branży biorący udział w panelu „E-commerce” podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Domagają się oni od rządu większej otwartości i uwzględniania ich głosu w procesie legislacyjnym.

REKLAMA

Głównym tematem dyskusji były bariery i możliwości rozwoju sprzedaży przez internet w kontekście ewolucji prawa i postępu technologicznego. Uczestnicy panelu moderowanego przez Edytę Kochlewską, redaktor naczelną portalu dlahandlu.pl, próbowali zwrócić uwagę rządu na bolączki branży i trudności wynikające z nadgorliwości polskich ustawodawców. Sektor e-commerce, który rozwija się w tak szybkim tempie bywa problematyczny dla legislatorów, których zadaniem jest uregulowanie prawnych zagadnień w taki sposób, aby zapewnić ochronę konsumentom jednocześnie nie dławiąc wolnego rynku.

- Już na początku należy zaznaczyć, że internetu regulować się nie da i nikt takich pokus nie ma. Handel w sieci powinien jednak podlegać pewnym zasadom, co jest wyzwaniem zarówno dla systemów podatkowych, jak i dla administracji. Dobrym przykładem tego problemu jest dropshipping, który w naszej ocenie jest całkowicie nieuregulowany. Problemem są również przesyłki drobnej wartości, które są za małe, aby uruchamiać pracę administracji skarbowej czy służby celnej. Konsekwencje tego są odczuwalne dla budżetu państwa – podkreślił Tomasz Michalak, dyrektor departamentu polityki celnej w Ministerstwie Finansów.

Branża domaga się od rządu większej otwartości na jej głos i wzięcia pod uwagę sugestii doświadczonych przedsiębiorców, których praktyka może pomóc podczas legislacji.

- Polscy przedsiębiorcy mocno pukają do drzwi ustawodawców chcąc, aby ich głos został wysłuchany i uwzględniony w przepisach prawnych. W obszarze handlu internetowego jest to szczególnie ważne, ponieważ sektor rozwija się bardzo szybko, a wiedza na jego temat jest na niskim poziomie. Kluczową kwestią jest, aby słuchać przedsiębiorców, którzy mają doświadczenie i wiedzę na temat tego, jakie rozwiązania pomogą rynkowi, a jakie mogą go osłabić - zaznaczył Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska. Panelista dodał, że przedsiębiorcy są wysłuchiwani, ale ich propozycji nie uwzględnia się w regulacjach prawnych. Pomocne może być zrzeszanie się firm w organizacje, które będą reprezentowały głos całej branży. Zdaniem prezesa IAB Polska rodzimy rynek jest przeregulowany. Przykładem jest nowelizacja artykułu dotyczącego prawa telekomunikacyjnego, która wniosła nakaz pytania klientów o zgodę na przesyłanie ofert. Nowelizacja przepisu odniosła się w konsekwencji do wszystkich działań marketingowych.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12735

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA