eKatalogi - nowa platforma dla żywności i napojów

Autor: dlahandlu.pl 22 stycznia 2016 10:43

eKatalogi - nowa platforma dla żywności i napojów Platforma to narzędzie dające możliwość oferowania i sprzedaży produktów przez internet

Ruszyła Elektroniczna Platforma Katalogów Produktów eKatalogi. Jest to oddane do dyspozycji użytkowników przez Urząd Zamówień Publicznych narzędzie dające możliwość oferowania i sprzedaży produktów przez internet.

Co należy zrobić, by sprzedawać na Platformie eKatalogi? Przedsiębiorca powinien zarejestrować się na stronie www.ekatalogi.uzp.gov.pl, znaleźć nabór powiązany z kategorią oferowanych przez siebie artykułów lub usług i zamieścić ich szczegółowy opis wypełniając szablon karty produktu. Wówczas zamawiający będzie mógł wyszukać i wybrać najkorzystniejszą ofertę. Obecnie można to robić w 55 naborach, między innymi na: artykuły i meble biurowe, komputery oraz akcesoria, usługi szkoleniowe, prawnicze, księgowe.

Celem eKatalogów jest likwidacja barier pomiędzy biznesem i administracją oraz pomoc
małym i średnim przedsiębiorcom w zdobyciu nowych klientów z administracji publicznej. eKatalogi umożliwiają oferowanie produktów bądź bez limitu ilości. Istotne jest, że za ich wystawienie Wykonawca nie ponosi żadnych opłat. Zaletą tej usługi jest również usprawniająca proces sprzedaży możliwość komunikacji z kupującym przez platformę. Platforma jest narzędziem dającym elastyczność – jeśli np. kupujący nie znalazł odpowiedniego koloru interesującego go przedmiotu, może skorzystać z opcji „zapytanie ofertowe”. Można je wysłać do wszystkich bądź do wybranych wykonawców oferujących swoje produkty w danej gałęzi CPV. Jeśli wykonawca nie znajdzie kategorii, w której mógłby zamieścić produkt, powinien wówczas wysłać zapytanie do administratora serwisu. System ma być systemem żywym, adaptującym się do potrzeb użytkowników, zarówno pod względem zawartości, jak i prac rozwojowych. 

Rejestracja na platformie daje możliwość wejścia na bardzo szeroki rynek zamówień poniżej progu ustawy Prawo zamówień publicznych, czyli 418 000 euro w przypadku zamawiających sektorowych i 30 000 euro w odniesieniu do pozostałych zamawiających. W 2014 roku transakcje te były warte prawie 70 mld zł, z czego zamówienia klasyczne aż 28,3 mld zł. Jest to szansa na zdobycie nowych klientów, sprzedaży większej ilości produktów i osiągania wyższych zysków – dzięki temu mikro, mali i średni przedsiębiorcy mogą stać się najważniejszymi użytkownikami narzędzia po stronie biznesu bez względu na miejsce prowadzenia swojej działalności gospodarczej.

Obecnie na platformie zarejestrowane są między innymi ministerstwa, urzędy miast, gmin, starostw i województw, oraz inne jednostki korzystające z zamówień publicznych.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8031

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane