EKO Holding prognozuje, że w pierwszym półroczu wypracuje przychody na poziomie 869,5 mln zł

Autor: www.dlahandlu.pl 1 maja 2012 12:28

EKO Holding prognozuje, że w pierwszym półroczu wypracuje przychody na poziomie 869,5 mln zł

Grupa Eko Holding opublikowała raport za 2011 r. W tym czasie przychody spółki wyniosły 1 505 937 tys zł (1 254 159 tys. zł w 2010 r.). Zysk netto spółki to 2 736 tys. zł, a zysk netto na akcję zwykłą wyniósł 0,06 zł.

- Za nami rok bardzo aktywnego rozwoju Grupy EKO Holding. Wielokrotnie podkreślałem, że EKO Holding S.A. chce być konsolidatorem polskiego rynku i nasze działania w 2011 roku potwierdzają, że należymy do aktywnych graczy na rynku. Ubiegły rok to także okres dynamicznego rozwoju naszych sieci sklepów. Na koniec 2011 roku działało 299 supermarketów EKO, 731 sklepów franczyzowych Rabat, 150 drogerii partnerskich Jasmin oraz 22 sklepy typu convenience Aligator. W 2011 roku trwały także prace nad pełną konsolidacją segmentu dystrybucji artykułów chemiczno-drogeryjnych. Już w 2012 roku regionalne spółki dystrybucyjne zostały połączone w jedną - PGD Polska, co przyniesie wiele korzyści, takich jak min.: możliwość scentralizowanych zakupów i zarządzania sprzedażą oraz poprawę efektywności operacyjno-logistycznej - podkresla zarząd spółki.


Zarząd EKO Holding S.A. prognozuje, że w pierwszym półroczu 2012 roku Grupa wypracuje przychody ze sprzedaży na poziomie 869,5 mln złotych - to oznacza wzrost o prawie 27 procent w porównaniu z wynikiem osiągniętym w pierwszej połowie 2011 roku, z kolei EBITDA ma wynieść 17,6 mln złotych - to poziom zbliżony do wyniku z pierwszego półrocza 2011 roku.
Zgodnie ze strategią na 2012 rok, Grupa EKO Holding będzie rozwijać system wyceny produktów i różnicowania ich cen w zależności od lokalnych uwarunkowań sklepów. - Celem projektu jest zwiększenie naszej marży a efektów oczekujemy już w końcówce tego roku. Plan na ten rok zakłada również zmianę strategii asortymentowej w sieci EKO, w zależności od formatu sklepu. Do życia zostały powołana dwie dywizje: supermarketów (pełna standaryzacja placówek) oraz mniejszych sklepów, typu convenience (zarządzanie dostosowane do indywidualnych potrzeb lokalnego klienta). Plan zakłada również redukcję produktów o małej rotacji. Celem tych zmian jest zwiększenie sprzedaży, poprawę marży oraz poprawę rotacji. Podczas pierwszych czterech miesięcy nowego roku dostrzegamy także pozytywne zmiany w otoczeniu rynkowym - powoli wzrastają marże. Oczekujemy, że w kolejnych kwartałach 2012 roku zbliżą się do poziomu z lat 2009 - 2010, co znajdzie odzwierciedlenie w poprawie naszych wyników finansowych - podsumowuje Krzysztof Gradecki, prezes spółki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10821

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane