REKLAMA
REKLAMA

Eko Holding: Sprzedaż segmentu detalicznego pierwszy raz przekroczyła 1 mld zł

Autor: www.dlahandlu.pl 1 marca 2012 09:31

Eko Holding: Sprzedaż segmentu detalicznego pierwszy raz przekroczyła 1 mld zł

Skonsolidowana sprzedaż segmentu detalicznego spółki Eko Holding narastająco po 4 kwartałach 2011 po raz pierwszy w historii działalności grupy przekroczyła 1 mld zł i wyniosła 1,08 mld zł. W stosunku do 4 kwartału 2010 roku oznacza to wzrost o 25,6 proc.

REKLAMA

Narastająco w I-IV kw. 2011 roku spółka miała 3,04 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 20,66 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1507,66 mln zł wobec 1254,16 mln zł.

 - Na wzrost sprzedaży segmentu detalicznego wpływ miało przede wszystkim włączenie do konsolidacji przychodów spółek segmentu hurtu spożywczego, należących do grupy Rovita. Szacuje się, że wartość sprzedaży z tego tytułu wyniosła blisko 107 mln zł co odpowiada 48% łącznej kwoty przyrostu przychodów w całym segmencie. Spółki Grupy Rovita podlegały konsolidacji od lipca 2011 roku.
Wzrost sprzedaży spółek, które podlegały pełnej konsolidacji w całym 2010 i 2011 roku wyniósł 58,3 mln zł, co odpowiada ponad 26% łącznej kwoty przyrostu przychodów w segmencie. Sprzedaż spółek, które nie podlegały konsolidacji przez cały 2010 rok (Inter Kram, Aligator, JIM) wyniosła 77,1 mln zł co stanowi 21,9% sumy przyrostu przychodów, natomiast sprzedaż podmiotów nowych, które dołączyły do Grupy w 2011 roku (wyłączając spółki Rovita) wyniosła 8,9 mln co odpowiada 4% sumy przyrostu przychodów - wyjaśnia spółka.

Po 4 kwartałach 2011 sprzedaż segmentu hurtowego wyniosła 418,8 mln, co oznacza, że w stosunku do analogicznego okresu w 2010 roku wzrosła o 7,5 proc. - Podobnie jak w poprzednich kwartałach zauważalna jest presja producentów na podwyżki cen, choć, w ocenie Grupy, proces ten traci na sile. Zgodnie z informacjami płynącymi z rynku, koniec roku był niekorzystny dla całego rynku tradycyjnego, który podobnie jak rok wcześniej, tracił na rzecz nowoczesnych kanałów dystrybucji. Segment szacuje, że niezależnie od rodzaju asortymentu, spadki obrotów w tradycyjnym kanale dystrybucji wyniosły kilkanaście procent. W świetle tych danych, przyrosty sprzedaży należy interpretować jako przejęcie obrotu słabszych podmiotów konkurujących z Grupą w tradycyjnym kanale dystrybucji. Konsolidacji rynku tradycyjnego towarzyszy bardzo silna walka marżowa między podmiotami działającymi w tym segmencie rynku. Spółkom segmentu udało się uzyskać poziom marżowości na zbliżonym poziomie do całego 2010 roku - podaje zarząd Eko Holding.

Na koniec roku w strukturach segmentu detalicznego spółki działało 299 sklepów w ramach sieci EKO oraz 22 sklepy działające pod logo Aligator.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13025

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA