PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Eko Holding wynajął firmę do pozycjonowania cenowego

Autor: dlahandlu.pl 8 marca 2012 14:23

Pod koniec lutego Eko Holding rozpoczął projekt różnicowania cenowego w swoich sklepach, czyli dywersyfikację cen w zależności od lokalnych uwarunkowań sklepów. Do projektu została wynajęta zewnętrzna firma CatMan, która ma pomoć sieci Eko właściwie zarządzać cenami.

- Celem projektu ma być zwiększenie marży o 1-1,5 proc. Chcemy wrócić do poziomu marż z 2010 roku, ale nie zamierzamy podnosić cen - zastrzega prezes Krzysztof Gradecki.

I dodaje, że chodzi o optymalizację asortymentu w produktach spożywczych i non food, redukcję produktów o małej rotacji, a także ustawienie cen produktów wrażliwych na takim poziomie, by był on atrakcyjny dla konsumentów i zmieniał postrzeganie sieci w oczach klientów.

Jak wynika z badań Polacy są narodem o największej wrażliwości cenowej, tzn., że Poalcy znają najwięcej cen podstawowych produktów. Na podstawie cen 40-50 produktów pierwszej potrzeby klienci wyrabiają sobie zdanie, na temat tego czy sklep jest drogi czy tani. Pozostałe 5 tys. indeksów w sklepie jest mniej wrażliwych cenowo. Firma CatMan ma zapewnić Eko Holdingowi takie pozycjonowanie cen na najbardziej popularne i newralgiczne produkty, by sieć była postrzegana jako tania. Wyższą marżę sklepy będą realizowały na towarach mniej popularnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9739

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane