Ekonomia behawioralna pozwala przewidzieć zachowania klientów

Autor: dlahandlu.pl 7 czerwca 2013 13:19

Coraz więcej ekonomistów i marketerów zauważa, że zachowania ludzi nie są do końca racjonalne i często nie są oni tego świadomi. Dlatego mocno rozwija się tzw. ekonomia behawioralna - mówi Sebastian Starzyński, prezes firmy badawczej ABR Sesta.

Jako pierwsi w Polsce zaczęliśmy badać klientów poprzez nagrywanie ich zachowań i często zaskakujemy bardzo doświadczonych klientów informacjami, które w standardowych badaniach nie są widoczne. Z drugiej strony dla efektywności działań sprzedażowych ważna jest ich egzekucja w sklepie - uważa Sebastian Starzyński i przewiduje, że na znaczeniu będą zyskiwać takie narzędzia badawcze jak monitoring sklepów internetowych. - Na razie jest to produkt kupowany na zasadach ad-hoc, ale niebawem stanie się to standardowym źródłem informacji rynkowych w związku ze wzrostem znaczenia tego kanału dla produktów typu FMCG. Innym przykładem jest aplikacja do monitorowania działań typu direct marketing - dodaje Starzyński. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11144

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane