PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Ekpozycja kawy w okresie świątecznym

Autor: dlahandlu.pl 25 marca 2013 12:00

W okresie wielkanocnym handlowcom zależy na zwróceniu uwagi konsumentów na artykuły, na których narzucona marża jest największa: alkohol, słodycze, kawa i herbata. Ponieważ kupujący przeglądają zawartość regałów sklepowych od lewej do prawej i z góry na dół ważne jest szczególne zatowarowanie tych newralgicznych punktów. Podukty, na sprzedaży których przedsiębiorcy najbardziej zależy, są ulokowane na wysokości oczu bliżej lewej strony. Przeważają wśród nich artkuły wysokomarżowe takie jak kawa.

REKLAMA

- Zaopatrując sklep, warto mieć na uwadze, że według danych Nielsena obecnie 74% całej sprzedaży kawy stanową mieszanki mielone i ziarniste, dlatego to one powinny dominować na półkach kawowych - mówi Joanna Sobyra, kierownik ds. marketingu z firmy Segafredo Zanetti Poland - Największy przychód wygenerują: kawa mielona 250g w opakowaniu vacum oraz ziarnista w opakowaniach 500g i 1000g.

Sprawdzonymi sposobami na zwiększenie sprzedaży jest wyjście z produktami kawowymi poza półki sklepowe. Artykuły w świątecznych opakowaniach powinny pojawić się w nowych, przykuwających uwagę miejscach takich jak wyspy wystawowe, ekspozycje paletowe czy POS-y. Wówczas promocja marki i produktu jest skuteczniejsza.
Najczęściej stosowanym przez punkty handlowe działaniem promocyjnym są gazetki reklamowe z artykułami w okazyjnej cenie. . Dużym powodzeniem wśród konsumentów cieszą się oferty z drugim opakowaniem gratis lub z gadżetem kawowym. Takie produkty potrafią wpłynąć na zmianę nawet utrwalonych decyzji zakupowych. Przed świętami rośnie także sprzedaż mieszanek dobrego gatunku oraz w atrakcyjnych opakowaniach, które nadają się na okolicznościowy upominek.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6234

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA