REKLAMA
REKLAMA

Eksperci: Cięcie cen o 10 proc. zmusza sklep do zwiększenia sprzedaży o 250 proc.

Autor: Maciej Kraus, Karol Nowicki, FernPartners 10 maja 2013 12:52

Eksperci: Cięcie cen o 10 proc. zmusza sklep do zwiększenia sprzedaży o 250 proc.

W ramach szeroko zakrojonej akcji promocyjnej sieci Tesco "Ciach!" firma zakłada obniżkę nawet 5000 produktów w każdym z 450 sklepów sieci na terenie kraju. Założeniem akcji ze strony Tesco jest przede wszystkim przyciągnięcie jak największej liczby klientów, tak aby napędzić sprzedaż nie tylko produktów w promocyjnych cenach, ale także pozostałego asortymentu.

REKLAMA

Sieć deklaruje m.in. obniżki cen na poziomie 10 proc. na najpopularniejsze produkty (kajzerki, jogurty itp.) oraz 32 proc. w przypadku śmietany i chleba alpejskiego. Poniższa tabela pokazuje, ile tak naprawdę więcej produktów musi sprzedać Tesco, przy założonej wielkości obniżki i marży na produkcie, aby osiągnąć ten sam zysk. Jak widzimy 6 proc. obniżka ceny przy marżowości na poziomie 10 proc. wymaga zwiększenia sprzedaży o 150 proc. Jeśli Tesco obniży ceny o 10 proc. na popularne produkty, który z reguły są nisko marżowe, to przy założeniu marży na poziomie 14 proc. musi sprzedać ich o 250 proc. więcej. Pozostaje nam zadać sobie pytanie, czy Tesco jest w stanie wzrostem sprzedaży produktów promowanych i pozostałego asortymentu zrekompensować sobie koszty akcji promocyjnej, które w ostatnim tygodniu sięgnęły 7,9 mln zł (same wydatki na reklamę telewizyjną)?

Należy też zadać sobie pytanie, na ile akcje cenowe robią jeszcze wrażenie na polskim konsumencie, który na każdym kroku w każdym większym sklepie jest atakowany ogromną ilością komunikatów o promocjach i niższych cenach. Sytuacja ta trwa od wielu lat i można by twierdzić, że klienci zdążyli już przyzwyczaić się do takiej sytuacji i być mniej podatni na zabiegi sprzedawców.

Jak jednak pokazuje doświadczenie, odpowiednio przygotowana i zakomunikowana promocja jest w stanie przyciągnąć rzesze klientów do sklepu. Wynika to m.in. z faktu, że w naszym społeczeństwie ciągle wiele osób ma tendencję do wyboru tańszych produktów kosztem ich jakości. 

Jednocześnie trzeba pamiętać, że klientom wydaje się, że potrafią dobrze zidentyfikować poziom cen w danym sklepie, jednak robią to w bardzo ogólny, schematyczny sposób i często się mylą. Co ciekawe, sklep postrzegany przez większość ludzi jako tani, może mieć w rzeczywistości wyższe ceny od pozostałych konkurentów na rynku. W celu osiągnięcia takiego efektu, sklepy coraz częściej sięgają po różnego rodzaju akcje promocyjne: masowe obniżki cen, programy lojalnościowe z punktami, promocje na wybrane produkty itp.

 

  • customer 2013-05-23 14:30:00

    Nie pójdę do Tesco, bo mają niewiele sklepów, np prawobrzeżny Poznań nie ma ani jednego ich marketu, więc nie będę specjalnie jeździł po zakupy.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4233

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA