Eksperci: Co dalej z globalizacją w handlu?

Autor: Dr Maciej Kraus/Maciej Kroenke, FernPartners 20 marca 2015 13:45

Eksperci: Co dalej z globalizacją w handlu?

W sklepach spożywczych globalizacja znalazła godnego siebie przeciwnika. Wiele znanych marek w tej branży musiało wycofać się po nieudanych inwestycjach za granicą. Francuski Carrefour zamknął swoje sklepy na 19 zagranicznych rynkach w ciągu ostatnich 20 lat. Podobnie brytyjskie Tesco - firma straciła miliardy chcąc podbić Amerykę, co skończyło się wycofaniem z rynku w 2013 roku. Amerykański Walmart natomiast bezskutecznie próbował swoich sił na rynkach niemieckim i południowokoreańskim.

W przeszłości zdarzały się oczywiście sukcesy takie jak międzynarodowa ekspansja znanych niemieckich marek Aldi oraz Lidl. Zostały założone odpowiednio w latach 1946 i 1973. Obecnie są to dwie największe sieci dyskontów. Warto przy tym nadmienić, że oferują one głownie produkty marek własnych, bardzo rzadko natomiast sprzedając produkty premium. 


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane