Eksperci: Giganci handlu inwestują w kanały cyfrowe, FMCG na ścieżce wzrostu

Autor: wirtualnemedia.pl 30 grudnia 2014 11:21

Eksperci: Giganci handlu inwestują w kanały cyfrowe, FMCG na ścieżce wzrostu

W coraz większym stopniu obserwujemy zainteresowanie tradycyjnych graczy retailowych (brick and mortar) kanałami cyfrowymi. Każdy z liczących się światowych graczy na czele z Walmartem wzmacnia swoje inwestycje w alternatywne kanały sprzedaży - mówi Tomasz Nowak, marketplaces commercial director w Grupie Allegro w rozmowie z wirtualnemedia.pl

Omnichannel staje się niemal obowiązkowym elementem strategii. Niezależnie od kanału obowiązkiem i warunkiem przetrwania jest dostarczenie równie wygodnego sposobu realizowania zakupów niezależnie od miejsca, czasu i preferencji realizowania zakupu.

Z perspektywy konkretnych kategorii dość zauważalny jest dynamiczny rozwój mody. Jeszcze kilka lat temu trudno było znaleźć tych, którzy zakładali tak dynamiczny rozwój tej kategorii. Dzisiaj dynamika tej branży jest naprawdę imponująca.

Bardzo liczymy też na pozytywny wpływ Amazona na rozwój całego rynku. Niewątpliwie Amazon oznacza nowe wyzwania dla Allegro ale też znacząco przyczyni się do wzrostu e-commerce w Polsce.

- Rok 2015 będzie w Polsce rokiem branży FMCG. Zachodnie trendy z dwucyfrowymi udziałami w tej branży w zakupach online przenoszą się na polski rynek. Optymalizacja ścieżki logistycznej oraz obniżenie kosztu dostawy przyczynią się do silnego wzrostu w branżach, w których cena jednostkowa produktów nie jest wysoka. Już w 2014 roku nastąpiło duże przyspieszenie branży FMCG, czego przykładem jest Frisco z nowym inwestorem Eurocash - mówi Ewelina Siedlecka, dyrektor handlowy Arena.pl

Zgodnie z prognozami w 2015 roku wartość polskiego e-handlu wyniesie ok. 4,3 proc. PKB, przekraczając wartość 38 mld zł, z dynamiką wzrostu ok. 30 proc.

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Kater 2015-01-07 09:21:02

    Rok 2015 będzie przede wszystkim rokiem e-FMCG. Sklepy sukcesywnie przenoszą się do Internetu - już nie tylko duże sieci, ale i lokalne warzywniaki (jak na przykład na Kwit.pl).

  • Mach 2015-01-02 14:10:41

    żartownisie, wszystkim retailerom FMCG takie projekty przynosza straty i sa wylacznie wizerunkowe. sprzedaz online w FMCG to ponizej 1% O tym napiszcie i nie podawajcie 4,3%

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane