REKLAMA
REKLAMA

Eksperci: Im bogatsze społeczeństwo tym udział dyskontów w rynku większy

Autor: dlahandlu.pl 19 maja 2015 10:17

Udziały rynkowe dyskontów rosną wprost proporcjonalnie do siły zakupowej konsumentów w poszczególnych krajach. Oznacza to, że im społeczeństwo jest bogatsze tym udział dyskontów w rynku jest większy - wynika z analizy RegioData Research.

REKLAMA

Z tego powodu dyskonty są rzadko lub w ogóle nieobecne w krajach z niską siłą zakupową konsumentów, czyli w Bośni, na Białorusi i w Albanii.

Największy udział w rynku dyskonty mają w Belgii i w Niemczech (41 proc.), Danii (37 proc.), Norwegii (35 proc.) i w Austrii (29 proc.). W Polsce udział dyskontów w rynku wynosi ok. 24 proc.

Najniższe udziały rynkowe dyskonty mają we Włoszech (12 proc.), Francji (10 proc.) i Anglii (8 proc.).

Jednocześnie dyskonty czują rosnącą presję ze strony odnoszących sukcesy "normalnych supermarketów", które wygrywają pomimo forsowanej przez dyskonty strategii "taniości". Reakcją dyskonterów jest więc upodabnianie się do supermarketów: powiększanie liczby produktów, zwiększanie półki ze świeżymi produktami, wprowadzanie własnych piekarni i udoskonalanie layoutu sklepów. 

Jednak w niektórych krajach dyskonty doszły już do granic swoich możliwości, gdyż jak twierdzą eksperci górna granica udziały dyskontów w rynku to 35-40 proc.

 

  • JK 2015-05-19 20:15:51

    @ms No właśnie. Bogaci znają lepiej wartość pieniędzy i rozsądnie wydaję je w "najtańszych" co do zasady sklepach. A nasi hydraulicy jeżdżą do Francji lub Anglii pracować charytatywnie, żeby nieco wspomóc tamtejszych biedaków :)

  • ms 2015-05-19 14:23:27

    bez sensu! czyli w anglii i francji społeczeństwo jest biedniejsze niż polsce

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11855

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA