Eksperci o nowej kampanii reklamowej Biedronki

Autor: wirtualnemedia.pl 25 czerwca 2014 13:58

Kampania Biedronki ze zwierzętami w rolach głównych zaczęła się pod koniec maja. W pierwszym spocie jeleń tańczy za kierownicą samochodu, na którego dachu leży związany myśliwy, w drugim struś ćwiczy na bieżni w siłowni, a w trzecim sympatyczna rodzina niedźwiedzi robi zakupy w sklepie promowanej sieci. Wszystkie reklamy kończą się hasłem: „Nic nie zaskoczy tego, kto widział niskie ceny w Biedronce". Pytani przez Wirtualnemedia.pl kreatywni i stratedzy reklamowi są zgodni, że dość absurdalny humor reklam ze zwierzętami to spora zmiana w komunikacji marketingowej Biedronki, w ostatnim okresie raczej zachowawczej i mającej charakter produktowy.

- Biedronka od jakiegoś czasu stopniowo zmienia swój wizerunek i pozycjonowanie. Z marki przaśnej i kojarzonej z mniej wymagającym odbiorcą, w bardziej dojrzałą, przyjazną, zdecydowanie rodzinną. Teraz, przez grę absurdem, ale i niezłą jakość wizualną, próbuje dotrzeć do pokolenia niżej - mówi Konrad Kruczkowski, art director w agencji Opcom.

- Widać, że Biedronka chce się wyróżnić w komunikacji sklepów dość abstrakcyjnym humorem i to jej się udało. Co więcej, oglądając reklamę pierwszy czy drugi raz, nie chce się jej przełączać. Zaskakujące jest trochę odejście od komunikowania polskości w produktach sprzedawanych w Biedronce i skupienie się na samej cenie - dodaje Krzysztof Bogdalik, startegic planner w Grey Group. - Spoty Biedronki ze zwierzętami mogą sugerować, że supermarkety zaczynają przyjmować strategię: „wyróżnij się albo giń", bo najwyraźniej ceny nie mogą już być niższe od najniższych - uważa Marcin Piwnicki, creative director w agencji Peppermint.

 

Wątpliwości naszych rozmówców budzi natomiast pokazywanie niskich cen jako czegoś równie zaskakującego jak zwierzęta zachowujące się jak ludzie.  Z drugiej strony eksperci zwracają uwagę, że zgodnie z badaniami koszyka zakupowego, ceny w sklepach Biedronki nie są wcale najniższe, co konsumenci zaczynają dostrzegać, dlatego slogan z zaskakująco niskimi cenami jest uzasadniony.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Konstancja 2014-06-27 08:40:30

    Widziałam reklamę z rodzina niedźwiedzi. Od razu skojarzyło mi się to z "Never say no to panda". I to było by chyba na tyle. Z tej całej reklamy zapamiętałam tylko tę rodzinę, nie Biedronkę. Skoro sklep w reklamie nie pokazał żadnych swoich produktów to przynajmniej powinien wyeksponować bardziej hasło, które ma jej przyświecać. Pytanie tylko dlaczego NAGLE mamy być zaskoczeni niskimi cenami w tym sklepie, skoro po pierwsze są dyskontem, a po drugie sami promują się do zawsze, że u nich jest tanio - "Codziennie niskie ceny"?

  • Janina 2014-06-27 08:17:19

    Dokładnie. Ceny w Biedronce nie są wcale najniższe. Robiąc zakupy w różnych sklepach można to doskonale zaobserwować. Reklama faktycznie inna jak te wszystkie do tej pory tej sieci. Czy zaskakująca? Owszem, tym bardziej, że te poprzednie były po prostu przeciętne. Plus za krok w przód!

  • Jon 2014-06-26 20:49:43

    Nie chodzę do tego gówna więc trudno mi ocenić !

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11837

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane