Eksperci: Omnichannel to sprzedażowa konieczność

Autor: wirtualnemedia.pl 23 października 2014 10:50

Eksperci: Omnichannel to sprzedażowa konieczność

Stosowanie wielu kanałów dotarcia do klienta może znacząco zwiększyć sprzedaż, dobór mediów jest zależny od branży i produktu, a w stosowaniu omnichannel najważniejsza jest elastyczność - uważają eksperci z rynku e-commerce - czytamy w wirtualnemedia.pl

- Najważniejszym trendem w branży e-commerce nie jest sama sprzedaż wielokanałowa, ale pojawienie się tzw. superkonsumenta - zwraca uwagę Justyna Skorupska, przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej, prezes Symcore i dyrektor zarządzająca FACT-Finder w Polsce. - W sprzedaży wielokanałowej liczy się docieranie do klientów różnymi kanałami sprzedaży, w omnichannel - to, by te kanały dawały klientowi jednakowe wrażenia, czyli tak samo dobrą i fachową obsługę. Producenci, dystrybutorzy i sieci handlowe będą na pewno do tego dążyły, ale w centrum uwagi zawsze trzeba stawiać konsumenta, który dziś sam decyduje, jak chce kupić, w którym kanale sprzedaży i na jakich warunkach. Dlatego to przede wszystkim postawa superkonsumenta wymusza na sprzedawcach wprowadzanie zmian i zapewnianie mu komfortu. Klient decyduje i będą się rozwijały te kanały sprzedaży, które klient będzie lubił najbardziej - podkreśla Skorupska.

- Omnichannel nie tyle trend, ile dostrzeżenie, że handel dzieje się wszędzie, a sztuczne pompowanie tylko kanału internetowego nie jest żadnym działaniem rozwojowym - zauważa Mariusz Wesołowski, niezależny ekspert e-commerce. - Dzisiejszy klient ma do dyspozycji technologię, korzysta z niej chętnie i to jest super, jeśli służy rozwojowi całego rynku. Ale nie można oczekiwać, że będzie się uparcie trzymał jednej tylko platformy i jednego sposobu lub metody na zrobienie zakupu. Rolą dojrzałego biznesu handlowego jest łączyć możliwości podnoszenia konwersji, a nie sztucznie je dzielić, dodając kolejne literki i dopisując do nich słowo „commerce" - mówi Wesołowski. Z kolei Wojciech Kyciak, prezes zarządu Bezokularow.pl i ekspert branży e-commerce tłumaczy, że wielokanałowość to strategia, która często jest jedynym krokiem zarówno dla sprzedawców tradycyjnych, jak i tych działających już w internecie. - Biorąc pod uwagę sytuację na rynku (duża konkurencja, walka cenowa powodująca obniżkę marż) "ucieczka" w inne kanały wydaje się być sensowną strategią - tłumaczy Kyciak. - Warto mieć przy tym na uwadze, że to działa w dwie strony - często rozpoczęcie sprzedaży w nowych kanałach to być albo nie być dla tradycyjnych detalistów. Z kolei jeśli chodzi o e-commerce to rynek ten nie rozwija się już tak dynamicznie jak jeszcze parę lat temu, przez co także internetowi detaliści szukają nowych sposobów, które mają przede wszystkim na celu zwiększyć ich przychody.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane