REKLAMA
REKLAMA

Eksperci: Polski e-commerce „wychodzi z garażu”

Autor: pr/dlahandlu.pl 11 lutego 2016 13:30

Pozytywne zmiany na polskim rynku e-commerce, oprócz naturalnego wzrostu i rosnącej popularności, były powiązane ze znaczną intensyfikacją niektórych trendów, jakich jak
m-commerce oraz wzrostem znaczenia omnichannel. Nawiązując do raportu mShopper, wartość segmentu m-commerce w 2015 roku była wyceniona na 2 mld zł. Jest to powiązane ze wzrostem zaufania do zakupów przez internet w ogóle, jak i z faktem, że smartfony stają się coraz bardziej popularne. Era komputerów stacjonarnych/laptopów dobiega końca – stają się one mniej popularne niż tablety oraz telefony - wynika z raportu firmy Sofort.

REKLAMA

Rośnie rola sprzedaży wielokanałowej w handlu detalicznym. Właściciele sklepów coraz bardziej rozumieją, że docieranie do klientów przez różne, połączone ze sobą kanały może przynieść lepsze rezultaty oraz wartość dodaną. Dla sklepów tradycyjnych i online koniecznością staje się umożliwianie klientom nabywanie dóbr na różne sposoby. Obecnie może to następować z poziomu kanałów social media czy nawet też beaconów. To pokazuje jak bardzo należy być elastycznym i otwartym na nowe pomysły, umiejętności oraz wiedzę, aby pozostać atrakcyjny i konkurencyjnym oraz osiągać wyższą stopę konwersji. 

Polskie e-sklepy oferują lepsze i bardziej profesjonalne usługi, co skutkuje bezpieczniejszymi zakupami oraz pozwala utrzymać dynamiczny wzrost sprzedaży przez Internet. Potwierdza to raport Gemius, który pokazuje, że każdego roku polscy konsumenci w coraz większym stopniu potwierdzają, że zakupy przez Internet: są bezpieczne (33% w 2015 r. i 31% w 2014 r.), szybkie (61% do 60%), tańsze (63% do 62%) oraz oferują szerszy wybór produktów (64% do 57%). 

Wszystkie te fakty pozwalają twierdzić, że polski e-commerce wreszcie „wychodzi z garażu”
i w zdecydowanie staje się pełnoprawnie sprofesjonalizowanym biznesem, z każdym rokiem coraz ważniejszym dla wzrostu gospodarczego w ogóle. 

Większą rolę będzie odgrywać user experience (UX). Zbieranie danych dzięki testom A/B oraz dostosowanie stron sklepów internetowych do potrzeb i preferencji klientów może przynieść naprawdę wspaniałe rezultaty. Jest to szczególnie ważne w obszarze dostaw i płatności.

Z pewnością Big Data w e-commerce będzie jednym z gorętszych tematów omawianych przez ekspertów podczas branżowych konferencji i eventów. Według szacunków rynek Big Data
w 2015 roku był wart około 48 mld USD. Korzystanie z analizy wielu różnych baz danych może być bardzo pomocne w rozwoju e-commerce, nie tylko przez największych graczy. W naszej opinii to może być także wspaniała szansa dla mniejszych i średnich firm, co jest ekscytujące.

 

 

 

  • M. Gołębiewska, HURTUM 2016-02-11 14:29:14

    @Właściciel sklepu - pozwolę sobie napisać kilka słów z perspektywy osoby stojącej trochę z boku.

    1. O Klienta zawsze trzeba dbać - to najważniejsza sprawa. Oczywiście, że tematów dużo, ale w końcu to Klient sprawia, ze firma istnieje/zarabia i czas na dbanie o Klienta trzeba znaleźć. A aby tego czasu było więcej można zautomatyzować, uprościć pewne procesy np. :

    a) składanie zamówień przez internet - szybciej, wygodniej, często z możliwością zautomatyzowania stałych dostaw, powtarzalności koszyka etc..

    b) optymalizacja koszyka zakupowego - zakupy w internecie są z reguły tańsze, zachęcam do zrobienia porównania choćby hurtum.pl vs stacjonarne hurtownie czy Makro/Selgros

    c) korzystanie z rozwiązań SaaS do prowadzenia biznesu pozwala na gromadzenie danych o użytkownikach (ich zachowanie, ich opinie, feedback etc...) - z takimi danymi szybko dowiesz się czego oczekują klienci, a tym samym dasz im to czego potrzebują, a oni za to zapłacą.



    Warto też pamiętać, że nowe rzeczy (wejście w eCommerce) czasem mają "wielkie oczy" , ale jak już przełamiemy się i zaczniemy, to okazuje się, że "magiczne aplikacje" nie tylko przynoszą korzyści, ale są też proste w obsłudze :D

  • Właściciel sklepu 2016-02-11 14:06:30

    Poza faktami jakie praktyczne wskazówki dla handlowców? bo tematów dużo i nie wiadomo czy dbać o klienta czy wdrażać się w e-commerce

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12518

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA