Eksperci Savills o perspektywach rozwoju centrów handlowych

Autor: dlahandlu.pl 23 września 2016 16:55

Savills, międzynarodowy doradca na rynku nieruchomości, wydał publikację Nowy wymiar zakupów. Centra handlowe przyszłości, która ukazuje perspektywy rozwoju rynku centrów handlowych w Polsce w kontekście zmieniających się preferencji zakupowych klientów i rosnącej konkurencji ze strony e-commerce. Eksperci Savills podsumowują trendy społeczno-kulturowe, które bezpośrednio przekładają się na współczesną rolę centrów handlowych i ich funkcjonowanie.

Doświadczenia pozazakupowe napędzają sprzedaż
Poprawa doświadczenia zakupowego klienta, tzw. customer experience, stała się jednym z najważniejszych elementów strategii marek i centrów handlowych. Zarządcy i właściciele centrów handlowych będą zmuszeni dostosować ofertę do zmieniającego się rynku i zbudować nową wartość, zarówno dla klientów centrów, jak i najemców. Działania te powinny być oparte na wnikliwej analizie zachowań zakupowych i aktywnym poszukiwaniu optymalnych pod względem kosztów i skuteczności rozwiązań.

Rosnąca rola gastronomii i rozrywki
Oprócz wzrostu liczby odwiedzających czy zwiększeniu wartości koszyka, zarządcy koncentrują się na wydłużaniu czasu pobytu klienta w centrach handlowych. Nowe pokolenie nastoletnich klientów oczekuje, że centrum handlowe będzie miejscem spotkań, w którym dzięki bogatej ofercie pozazakupowej, będą mogli spędzić cały dzień. Stąd inwestycje w rozbudowy stref gastronomicznych o m.in. ofertę casual dining i inwestycje w różnego rodzaju formaty rozrywkowe.

Zakupy w zabytkowych przestrzeniach
Wzrastająca świadomość polskich konsumentów i jej rosnący udział w życiu kulturalnym i społecznym przekładają się na wzrost zapotrzebowania na ciekawe koncepty handlowe. Coraz więcej z realizowanych projektów wyróżnia się interesującą architekturą, ciekawą historią i bogatą ofertą pozazakupowych rozrywek. Do takich projektów można zaliczyć: Halę Koszyki, Koneser czy ArtN w Warszawie.

Indywidualne podejście do obsługi klienta
Obsługa klienta stanowi istotny czynnik kształtujący zarówno wizerunek marki, jak i decyzje zakupowe klienta. Według danych marki Daymaker, jakość obsługi w Polsce poprawia się średnio o 5%. Największy wzrost odnotowują marki, dla których doskonała obsługa klienta jest elementem strategii i które systematycznie inwestują w programy poprawy jakości obsługi. Poprawa jakości obsługi ma bezpośrednie przełożenie na wzrost wartości koszyka zakupowego.

Technologia w służbie obsługi klienta
Mając świadomość znaczenia nowych technologii w procesie sprzedaży, firmy konkurują w zaskakiwaniu klientów i ułatwianiu im zarówno podjęcia decyzji, jak i fizycznego dokonania zakupu. Cel nowych technologii jest jeden – zwiększyć komfort robienia zakupów, m.in. poprzez efektywne zarządzanie kolejką, wprowadzanie coraz nowocześniejszych metod płatności i zacieranie granicy między sprzedażą online i offline.

Nadążyć za trendami
Centrum handlowe wiąż może odnieść komercyjny sukces, ale musi zmienić swoją formę i strategię oraz dostosować się do nowych potrzeb, zarówno klientów, jak i najemców. „Rola zarządców ewoluuje w kierunku event managerów, którzy zapewniają klientom rozrywkę opartą o przyjemne doświadczenia zakupowe”, mówi Wojciech Zawierucha, dyrektor ds. operacyjnych i rozwoju biznesu w Savills.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • makler 2016-10-19 18:33:52

    Wydaje mi się że coraz więcej ludzi szuka czegoś więcej niż klasycznego blaszaka na obrzeżach miasta, wydaje mi się że właśnie nowoczesne budynki dobrze zlokalizowane ale też klimatyczne zyskują coraz większą popularność. Weźmy np. Konesera na Pradze który za niedługo może konkurować z zatłoczonymi ch. Miejsce gdzie możemy zrobić zakupy ale i odpocząć z dala od zgiełku i hałasu jest naprawdę częściej wybierane przez ludzi cały tydzień pochłoniętych pracą.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane