Eksperci widzą w Biedronce konkurenta dla obecnych przymarketowych stacji paliw

Autor: wnp.pl/portalspozywczy.pl 6 września 2011 16:32

Ewentualne wejście Biedronki na rynek detalicznej sprzedaży paliw miałoby duży wpływ przede wszystkim na rynki lokalne - przekonują eksperci pytani przez portal wnp.pl. Przedstawiciele Biedronki dość sceptycznie odnoszą się do wejścia w biznes paliwowy.

W rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka, wyjaśnia, że na razie jego firma "takich projektów nie ma". - Nie mogę oczywiście powiedzieć z dzisiejszej perspektywy, czy w odległej przyszłości zdecydujemy się na tworzenie sieci stacji paliw, czy nie - zastrzega Tomasz Suchański .

Skupiająca obecnie ok. 1750 sklepów dyskontowych sieć Biedronka znana jest z bardzo ekspansywnej strategii rozwoju. Czy wejście na rynek sprzedaży paliw mogłoby wiązać się z podobną strategią? - Wszystko zależy od tego, jaką role odgrywałaby sprzedaż paliw w koncepcji strategicznej sieci - mówi nam jeden z ekspertów rynku detalicznego. - W większości przypadków dla sieci handlowych paliwa są tylko środkiem do celu, jakim jest przyciągnięcie większej liczby klientów do zakupów w samym sklepie. Jeśli Biedronka przyjęłaby tę samą strategię to przeceny mogłyby być znaczące. Straty z tego tytułu powetowałaby sobie większymi obrotami w sklepie - dodaje.

W Polsce swoje sieci stacji paliw rozwijają m.in. takie sieci handlowe jak: Carrefour, Intermarche, czy Tesco.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10756

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane