Ekspert: 10 przykazań dla sprzedawców działających wielokanałowo

Autor: dlahandlu.pl 22 czerwca 2015 13:05

Z badań Gemiusa wynika, że wpływ efektu ROPO, czyli kierowania się w procesie zakupowym w sklepie stacjonarnym, informacjami pozyskanymi w sieci, dla produktów spożywczych sięga 115 proc. Takie dane zaprezentowano podczas konferencji „Digital Commerce. Sprzedaż wielokanałowa”, zorganizowanej 18 czerwca w Warszawie przez Izbę Gospodarki Elektronicznej.

Katarzyna Czuchaj-Łagód, Chief Research Officer z Mobile Institute w swojej prezentacji #Kupuję Mobilnie zaprezentowanej podczas wspomnianej konferencji przedstawiła katalog 10 przykazań dla sprzedawców.

1. Bądź dostępny w sieci. Większość klientów Cię tam szuka i chce kupić Twój produkt (jakieś 70%).
2. Dostrzeż osobę klienta. Pomimo tego, że często jest w różnych kanałach, to cały czas ten sam klient (68% kupuje tą samą markę w wieku miejscach).
3.Daj możliwość realizacji aktywności okołozakupowych, a najlepiej i zakupu mobilnie (70% internautów ma urządzenie mobilne). Każda aktywność okołozakupowa konsumenta zbliża Cię o krok do sprzedaży.
4.Nie różnicuj cen i oferty w kanałach sprzedażowych i komunikacyjnych. Dla Twojego klienta jesteś jedną marką i jednym sklepem (80% klientów nie pochwala tego).
5. Pamiętaj, że zakupy w sklepie offline to dla konsumenta także dodatkowe atuty - doradztwo, bezpieczeństwo i natychmiastowe posiadanie produktu. Wykorzystaj to.
6. Ułatw klientowi poszukiwanie dodatkowych informacji i porównanie produktów w sieci, nawet gdy jest w sklepie (35% konsumentów mobilnych uprawia show-rooming, a prawie 30% konsultuje
zakup przy pomocy zdjęć, dla ponad 30% jest to przejaw rozsądnych zakupów).
7. Wykorzystaj mobilność i zachęć konsumenta do wykorzystywania w sklepie dedykowanych ofert, jakie otrzymał od ciebie na urządzenie mobilne, np. mailowo, sms-em, w aplikacji (kupony wykorzystuje 1/4 konsumentów, a prawie 50% skusi się na zakup offline gdy otrzyma
zachętę).
8. Pozwalaj klientom na różne aktywności w sklepie, np. robienie zdjęć, bo często służą one konsultacji zakupu.
9. Pamiętej, że konsument chce dedykowanych ofert, zdradzi Ci sporo informacji o sobie (email, lokalizację), jeżeli dostanie coś w zamian.
10. Śledź trendy i już zastanów się jak przygotować się na nadchodzące zmiany zachowań konsumenckich.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10821

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane