Ekspert: 4 trendy konsumenckie, które napędzają rozwój sprzedaży wielokanałowej

Autor: dlahandlu.pl 25 lutego 2016 13:03

Główne trendy, które napędzają sprzedaż wielokanałową i połączenie jej w omnichannel to: ekonomia pośpiechu, czyli potrzeba konsumentów zmieszczenia w krótszym czasie większej liczby czynności, hiperpersonalizacja, czyli potrzeba otrzymywania zindywidualizowanych ofert i propozycji zakupowych, kokonizacja, czyli chęć ochrony swojej prywatności oraz "świat jest grą", czyli oczekiwanie, że każda czynność, w tym zakupy, będą coraz bardziej przypominały zabawę - uważa prof. Urszula Kłosiewicz-Górecka z Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.

Powyższe trendy powodują także, że jednocześnie współpwystępują ze sobą dwa trendy zakupowe showrooming oraz webrooming, czyli oglądanie w sklepie i kończenie transakcji w interecie oraz oglądanie w internecie i kończenie transakcji w sklepie stacjonarnym. Wynika to z faktu, że 68 proc. kupujących jako ważne wskazuje możliwość dotknięcia produktu, 41 proc. chce zadać pytanie sprzedawcy, 72 proc. porównuje informacje o produktach, 75 proc. szuka najniższej ceny.

To z kolei powoduje, że sklepy muszą prowadzić spójne i równoległe działania we wszytskich kanałach i punktach styku marki z klientami. Potwierdzają to badania z których wynika, że 90 proc. klientów chciałoby zarezerwować produkt w sklepie stacjonarnym, 96 proc. chciałoby mieć możliwość zwrotu w sklepie stacjonarnym produktu kupionego w internecie, a 96 proc. chciałoby móc sprawdzić dostępność towaru w sklepie stacjonarnym.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane