Ekspert: Atrybutem delikatesów powinna być wzorowa świeżość i jakość produktów

www.portalspozywczy.pl 14 października 2016 13:02

Rynek handlu detalicznego jest bardzo zróżnicowany w swej formie i oferuje miejsce dla każdego właściwie prowadzonego formatu sklepu. Delikatesy również mogą mieć na nim swoje stałe miejsce – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

– Warto dookreślić, co rozumiemy pod szyldem sklep delikatesowy. Model sklepu detalicznego determinują przede wszystkim: asortyment, merchandising, aranżacja powierzchni sprzedażowej, technologia i skala serwisu oraz wskazania lokalizacyjne – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

– Rozważmy te czynniki dla modelu delikatesów. Delikatesy to przede wszystkim w pełni satysfakcjonujący klienta wybór produktów oraz nienaganna jakość i świeżość tej oferty. Wybór ten to szeroki i zrównoważenie głęboki asortyment towarowy wzmocniony ofertą unikalną lub wręcz wyłączną w niektórych rodzinach artykułów spożywczych. Szczególnie starannie musi być dobrana głębokość asortymentu. Zbyt liczna obecność marek dla tej samej rodziny produktowej może doprowadzić do dezorientacji klienta, w efekcie utrudniając podjęcie decyzji o zakupie – skutek przeciwny od zamierzonego. W ślad za asortymentem delikatesy wyróżnia przestrzenna aranżacja powierzchni sklepu i klarowny merchandising, umożliwiające swobodne, wygodne i niespieszne dokonanie wyboru – tłumaczy ekspert.

Dodaje, że drugi wspomniany atrybut delikatesów to wzorowa świeżość i jakość produktów. Ta podstawowa wręcz elementarna zasada handlowa musi być w rzeczywistości realizowana. Większość placówek handlowych, a w szczególności związki sieciowe, ma zapisaną tę regułę we wszystkich podręcznikach operacyjnych. No cóż, zapisaną ale najczęściej nierealizowaną.

– Możemy to ocenić podczas codziennych zakupów. Delikatesy to sklep w którym, po kolejnej już wizycie, biorąc produkt do ręki, nie odczuwamy potrzeby oceny jego jakości bądź świeżości. Ufamy sprzedawcy. Wszystkie, ale to naprawdę wszystkie produkty muszą spełniać te dwa podstawowe wymogi.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11011

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane