PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Ekspert: Biedronka powinna pomyśleć o e-handlu. Ma zagwarantowaną sieć odbiorców

www.portalspozywczy.pl 12 maja 2015 14:42

Ekspert: Biedronka powinna pomyśleć o e-handlu. Ma zagwarantowaną sieć odbiorców fot. shutterstock

Myślę, że dla Biedronki wejście w e-commerce absolutnie nie będzie żadnym problemem, ponieważ z góry ma ona zagwarantowaną sieć odbiorców - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Justyna Skorupska, przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej. Jej zdaniem dyskontowa sieć nie musi wcale zdecydować się na dostarczanie zakupów klientom do drzwi - wystarczy, że zacznie je pakować i umożliwiać klientom własnoręczny odbiór.

Dla Biedronki, posiadającej małą liczbę indeksów, poszukiwanie wartości nie w samym produkcie, ale w oszczędności czasu dla klienta, z założenia wydaje się interesującym pomysłem, który mógłby przyciągnąć dodatkowych klientów. Gęsta sieć sklepów (ponad 2,6 tys. placówek) sprawia, że klienci mogliby samodzielnie odbierać zamówione w internecie zakupy bardzo blisko swoich domów.

Jak dodatkowo zauważa Skorupska, stacjonarna Biedronka jest mocno ograniczona pod względem indeksów ze względu na stosunkowo małą powierzchnię sprzedaży, ale w internecie nie ma czegoś takiego, jak ograniczenie powierzchniowe. To oznacza, że aktualna strategia zwiększania asortymentu przez Biedronkę mogłaby być realizowana z jeszcze większym powodzeniem w internecie.

Przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej nie zna odpowiedzi na pytanie, czy na wejście Biedronki do internetu nastał już właściwy moment. Sugeruje jednak, że powoli on się zbliża.

- Płatności mobilne, terminale płatnicze - to są jaskółki, które pokazują, że do Biedronki zaczął przychodzić inny klient, przyzwyczajony do płatności bezgotówkowej. Czyli taki, który teoretycznie potrafiłby dokonywać zakupów w internecie - zauważa Skorupska.

Przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej uważa, że uruchomienie e-sklepu przez Biedronkę będzie dla tej sieci korzystne. - To będzie oznaczało przemodelowanie części biznesu, ale na pewno będzie szansą na rozwój i na większe przychody dla całej sieci.  Opieranie się o filozofię omnichannel – stawianie klienta w centrum uwagi - powoduje, że nie dzielimy biznesu na osobne silosy, ale patrzymy „oczami klienta”. Dowody na to są: jak pokazują badania, klient kupuje wielokanałowo. Im więcej kanałów, tym więcej klient wydaje w danej sieci - zauważa Skorupska.

Zdaniem ekspertki, wejście największego polskiego dyskontera w handel internetowy wywołałoby prawdziwą panikę w branży handlu FMCG. - Myślę, że bardzo dużo innych retailerów powiedziałoby, że skoro robi to Biedronka, to i oni muszą to zrobić, nawet jeśli nie będzie to miało sensu dla ich klienta. Obserwowałabym ten ruch z ciekawością - powiedziała serwisowi portalspozywczy.pl Skorupska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11517

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane