PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Ekspert CBRE: Hipermarkety w odwrocie, centra convenience walczą z dyskontami

Autor: www.dlahandlu.pl 22 października 2013 11:39

Ekspert CBRE: Hipermarkety w odwrocie, centra convenience walczą z dyskontami

- Zauważalnym trendem na polskim rynku jest odwrót klientów od hipermarketów. Po czasie euforii i zakupów w takich formatach, konsumenci wolą oszczędzać czas i zrobić zakupy szybciej. Stąd ekspansja mniejszych sklepów, takich jak Żabka, Małpka Express czy franczyzowe punkty Carrefour. Ich oferta nie jest wcale ograniczona - znajdziemy tam produkty z każdej kategorii, naturalnie mniejszy jest natomiast wybór marek - mówi w rozmowie z portalem dla handlu.pl Agata Czarnecka, senior konsultant CBRE.

- Hipermarkety zmniejszają powierzchnię i ograniczają ofertę, wycofując np. duży sprzęt AGD. Tesco wprowadziło Tesco Extra, czyli galerię handlową z markowymi najemcami. Nie wiadomo jeszcze co stanie się z Realem. Być może Auchan jako przyszły właściciel będzie chciał stworzyć na ich bazie nowy koncept. Na rynku sukcesywnie pojawiają się mniejsze centra, pasaże i parki handlowe. Zdecydowana większość z nich ma operatora spożywczego, zazwyczaj sieciowego. Zarówno właściciele sklepów, jak i przedstawiciele galerii przekonują, że znana marka i rozpoznawalność przyciąga klientów. Ponadto sieciowy szyld gwarantuje wsparcie sprzedaży w każdym aspekcie (zatowarowanie, marketing) - dodaje Agata Czarnecka.

Ekspert CBRE zauważa, że centra typu convenience walczą o klienta z dyskontami, które cały czas poszerzają ofertę. - W tej chwili znajdziemy tam wina, markowe torebki , limitowane serie produktów dla domu i wiele innych. Dyskonty w komunikacji z konsumentami nie podkreślają jedynie swojej strategii cenowej, a wręcz zwracają się do nowej grupy odbiorców - bardziej zamożnych i zorientowanych w najnowszych trendach. Biedronka jest na tyle elastyczna pod względem powierzchni , że może wejść do każdego formatu. Sklepy tej sieci są w różnych atrakcyjnych lokalizacjach, również przy osiedlach mieszkaniowych postrzeganych jako luksusowe (apartamenty przy ul. Grzybowskiej w Warszawie). Sieć niemieckich dyskontów Lidl nie pozostaje w tyle i również planuje wprowadzić swój koncept do centrów handlowych. W tego typu obiektach nie ma miejsca dla niezależnych sklepów ogólnospożywczych - mówi Agata Czarnecka.
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marta 2013-11-18 18:52:21

    Ze wszystkich hipermarketów najwiecej produktów taniej można kupić w Realu .Tesco odpada. Niestety ,mam zbyt daleko ,żeby często tam kupować . Leclerc tez za daleko .Samochodu nie mam ,więc sporych zakupów nie przydźwigam .Pozostająmi hurtownie, gdzie zaopatruję się w większe ilości . Mam gdzie zamrozic i maqmgdzie swoje przetwory z owoców i warzyw trzymaać . Garmażerki nie kupuje , wędliny sporadycznie, bo robię sama. Dawniej Tesco czy podobne hipermarkety miały niższe ceny , obecnie drogo. To po co tam chodzić ! Dużo taniej wynosi zakup kupując w ubojniach czy hurtowniach .

  • to ja 2013-11-14 18:13:27

    Hipermarkety powstaly w Polsce tylko i wylacznie poniewaz zostala im zagwarantowana ,,nietykalnosc,, podatkowa ,przymykanie oczu na totalny wyzysk pracownikow ,jak rowniez na sprzedaz produktow w ponad 90% falszywych ,podrobek (nie tylko chinskich)

  • wymagająca 2013-10-22 18:02:18

    Jak widać stosunkowo niedużo trzeba wiedzieć o rynku, żeby zostać ekspertem. Tego typu obserwacje ma większość klientów - i raczej nie od dzisiaj. Chętnie zapoznałabym się z wnikliwą analizą nowoczesnego kanału sprzedaży, a nie z truizmami na ten temat. Tak więc pozostaje mi tylko zachęcić Panią ekspert do wytężonej pracy......Pozdrawiam i życzę sukcesów.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11207

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane