PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Ekspert dlahandlu.pl: Postrzeganie cenowe a faktyczny poziom cen w sklepie to dwie różne rzeczy

Autor: Maciej Kraus, dyrektro Fern Partners w Warszawie 28 marca 2014 10:07

Postrzeganie cenowe ma ogromny wpływ na sukces sklepu. To ono decyduje, czy klient przyjdzie i czy da zarobić, czy też nie. Sklep może być najtańszy w mieście, ale jeśli nikt o tym nie wie, to nie będzie w stanie przetrwać na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Bez prowadzenia odpowiednich działań na rzecz budowy wizerunku i komunikacji cen w dłuższym okresie sieć skazuje się na porażkę - wyjaśnia Maciej Kraus - director, biuro FernPartners w Warszawie.

Polacy, którzy wciąż mają chudsze portfele od mieszkańców Zachodniej Europy, zwracają szczególną uwagę na poziom cen kupowanych produktów. Dla większości konsumentów niskie ceny są ważne lub decydujące o wyborze miejsca robienia zakupów. Dlatego każdemu sklepowi, który postrzegany jest jako tani, łatwiej osiągnąć sukces. I należy tu jasno rozróżnić postrzeganie cenowe od faktycznego poziomu cen. Bo, jak świetnie pokazują wyniki badania cen w dyskontach, są to dwie różne rzeczy. Walka toczy się o nasze (klientów) umysły - wybierzemy ten sklep, który będziemy uważać za tani - a jak pokazują dane, nie jest to jednoznaczne z faktycznym poziomem cen. Hasła o „taniości" czy promocje, to tylko niektóre z mechanizmów, którymi sieć stara się przekonać, że rzeczywiście jest tania. Ale jednocześnie na handlu trzeba zarabiać i to możliwie dużo. Dlatego poziomy cen nie są jednoznaczne z wizerunkiem budowanym przez sieci.

FernPartners pomaga swoim klientom zwiększyć zyski poprzez optymalizację strony przychodowej w zakresie zarządzania sprzedażą, a w szczególności zarządzania cenami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11517

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane