Ekspert ds. komunikacji marketingowej na temat kryzysu wizerunkowego Lidla w Szkocji

Autor: www.dlahandlu.pl 14 listopada 2014 09:31

- Każda marka buduje swoją tożsamość poprzez wizerunek, komunikację, produkt ale także w konsekwencji co mówi i jak działa na wszystkich polach. Nie tylko język reklamy, ale także działania wobec kontrahentów, polityka socjalna i społeczna kształtują nasze relacje z marką. Wszystkie powyższe zachowania mają na celu stworzenie unikalnej wartości, która będzie odróżniała nas od konkurencji czy budowała naszą wiarygodność, a docelowo więź z konsumentem. Jest to tzw. tożsamość brandu która sprawia, że jesteśmy z daną marką mocnej lub słabiej związani, nawet w przypadku kryzysu, braku konsekwencji w działaniach czy popełnionego błędu - uważa Piotr Sroka z agencji San Markos.

- Bardzo łatwo odchodzimy od marki z którą nie mamy zbudowanych mocnych relacji, łatwo też może ona stracić zaufanie w oczach klientów. Działanie na jednym rynku może mieć istotny wpływ na wizerunek również w zupełnie innych krajach. Z drugiej strony w przypadku marki która przez wiele lat wypracowała swoją renomę i bliski kontakt z klientem, jednorazowa wpadka może zaszkodzić, ale raczej skutecznie nie zrujnuje jej pozycji rynkowej - mówi ekspert.

- Incydent który miał miejsce w Szkocji pokazuje jak ważne i zarazem trudne są działania firmy w budowaniu spójnego wizerunku międzynarodowej marki, obecnej w kilku regionach świata. W wyniku błędu firma może ponieść spore konsekwencje w zupełnie innym obszarze działania.
Odnosząc się do sytuacji związanej z zakazem używania języka polskiego w sieci sklepów Lidl w Wielkiej Brytanii, w Polsce dość duże emocje budzi nasz lokalny patriotyzm, co miało swoje odzwierciedlenie w ostatnich obchodach „Dnia Niepodległości". Tego typu błędy marki mogą spowodować przejście konsumentów na korzystanie z innej marki w danej kategorii. Jednak przy umiejętnym prowadzeniu działań komunikacyjnych i marketingowych, a przede wszystkim przy sprawnej reakcji specjalistów od wizerunku Lidl ma duże szanse zachować dobre relacje ze swoimi konsumentami. Z pewnością bojkot marki jest bardzo mało prawdopodobny, szczególnie dziś, gdzie w świecie dyskontów klient głosuje portfelem - uważa Piotr Sroka.

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12453

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane