PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Ekspert: Dyskonty pójdą w produkty premium, a nie w liczbę sklepów

www.portalspozywczy.pl 28 listopada 2016 12:09

Ekspert: Dyskonty pójdą w produkty premium, a nie w liczbę sklepów fot. shutterstock

Segment dyskontów powinien wciąż rozwijać się, ale wzrostu, który w ciągu 5 ostatnich lat przekraczał 11 proc., raczej nie utrzyma. Wygląda na to, że w przyszłym roku otwartych zostanie mniej nowych sklepów niż w 2016 r. Można za to zakładać, że dyskonty postawią na dalszy rozwój oferty i rozszerzenie asortymentu, szczególnie o produkty premium. Jednym słowem pod szyldem dyskontów będą stawać się supermarketami – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Bogdan, Lider Praktyki Dóbr Konsumpcyjnych i Handlu w McKinsey.

REKLAMA

Dodaje, że już dziś oferują produkty coraz wyższej jakości, ale też w wyższych cenach, które z dawnymi super-tanimi dyskontami mają coraz mniej wspólnego.    

– Z kolei hipermarkety, które z różnych względów są w trudnej sytuacji, nie poddadzą się łatwo. Mimo spowolnienia, od jakiegoś czasu poszukują nowych sposobów na przyciągnięcie klientów. Na pewno będą poszerzać ofertę online. Widać również, że chcą inwestować w doświadczenie i wygodę klienta –wyjaśnia ekspert.

Tłumaczy, że hipermarkety przez lata były wielkimi halami handlowymi, których wystrój dziś może wyglądać jak z innej epoki. W najbliższym czasie hipermarkety będą się zmieniać w nowoczesne, starannie zaprojektowane salony handlowe, w których klienci będą korzystać z najnowszych technologii.

– Sklepy convenience rozwijają się w tempie 8 proc. rocznie i wzrost ten – w przeciwieństwie do dyskontów – nie powinien w 2017 r. wyhamować. Sieci convenience mogą się jednak spodziewać większej konkurencji ze strony małych sklepów, które zyskają na konsolidacji handlu hurtowego – mówi ekspert.

Portalspozywczy.pl


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 15920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA