Ekspert: Dyskonty stają się sklepami pierwszego wyboru

Autor: www.dlahandlu.pl 1 kwietnia 2014 10:10

Ekspert: Dyskonty stają się sklepami pierwszego wyboru

Zgodnie z danymi Nielsena marki własne mają już ponad 20 proc. udziału w rynku i docelowo mogą osiągnąć nawet do 40 proc. Największe sieci dyskontowe wprowadzają jednak coraz więcej markowych produktów do asortymentu. W Aldi możemy już znaleźć takie marki jak proszek Vizir, płyn Vanish oraz Coca-Colę, a np. w Netto - Olej Kujawski czy majonez Winiary.

- Produkty markowe są obecne w dyskontach od wielu lat. Coca Cola gości w Biedronce, w specjalnej butelce 1.75 litra, podobnie jak wiele marek słodyczy czy - z kosmetyków - Nivea. Nieco słabiej produkty markowe są reprezentowane w Lidlu. Nie jest to szeroka oferta, ale doskonale wychodzi na przeciw oczekiwaniom nieco bardziej wymagających klientów. Ponadto wraz z ekspansją głównych sieci, sklepy dyskontowe coraz bardziej stają się sklepami pierwszego wyboru ("sklep z sąsiedztwa") i naturalne jest poszerzanie oferty o produkty markowe, o ile klienci je kupują.
Natomiast marki własne są - i w mojej ocenie będą - podstawą asortymentu sklepów dyskontowych i tym, co oprócz oferty świeżej przyciąga do nich klientów. Warto przy tym zauważyć, że marki własne są często produkowane przez znane koncerny, co z jednej strony podnosi ich percepcję jakości, a z drugiej daje producentom możliwość wejścia do dużej sieci z produktem innym i tańszym niż marka producenta - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Maciej Barmiński, prezes Market Side.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Mm 2014-04-03 22:21:01

    W aldiku jest i winiary i nivea.. coraz więcej tam tego ostatnio

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10764

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane