PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Ekspert: Dyskonty to pole walki, na którym nie bierze się jeńców

www.portalspozywczy.pl 2 sierpnia 2017 15:22

Zdaniem Radosława Kaczmarka, Strategy Directora & Partnera w firmie MELTING POT w segmencie hipermarketów to Carrefour wiedzie prym, jeżeli chodzi o komunikację marketingową. - Konsekwentnie prowadzona platforma komunikacji oraz dużo inicjatyw i innowacji budują go wizerunkowo jako lidera kategorii - uważa ekspert.

- Coraz to nowe aktywności oraz poszukiwanie nowych rozwiązań, wspieranie start-upów oraz innowacyjnych narzędzi pokazuje, że jest to sieć, która wie, jak walczyć o uwagę wymagającego i wygodnego millenialsa. W przeciwnym rogu ringu mamy Tesco. Dawny lider, również w komunikacji, został zepchnięty do defensywy i nie widać, aby coś miało zmienić ten stan rzeczy - dodaje

- W segmencie supermarketów pierwsze półrocze należało do Dino, ale tylko za sprawą debiutu na Giełdzie Papierów Wartościowych. Natomiast w komunikacji marketingowej królują taktyczne i zachowawcze rozwiązania, bo duża część sieci w tym segmencie działa lokalnie, a nie na terenie całego kraju. Jednak już niedługo, niektóre sieci handlowe będzie można nazwać ogólnopolskimi – wtedy nie będzie już ucieczki od poszukiwania własnej tożsamości komunikacyjnej - komentuje Kaczmarek.

Dodaje, że w kategorii dyskontów od wielu lat mamy taką sama sytuację. - Wojna Niemiec i Portugalii. Lidl w lutym 2017 roku wszedł w nową platformę komunikacji „Tradycyjnie czy nowocześnie”, która przy początkowych zachwytach i dużym potencjale przerodziła się w poprawną komunikację, której daleko do poprzednich platform komunikacji Lidla. Natomiast liderzy wydatków reklamowych nie oszczędzają się wzajemnie. Promocja, a w odpowiedzi jeszcze większa promocja. Atak i jeszcze silniejszy kontratak. Dyskonty to pole walki, na którym nie bierze się jeńców. Pomimo ogromnej przewagi Biedronki, to Lidl i jego determinacja powodują, że jest on komunikacyjnym liderem w tym segmencie. O wiele mniejsza sieć handlowa to nie powód do kompleksów, ale systematycznego i silnego ataku na mocniejszego przeciwnika - wyjaśnia ekspert.

W segmencie convenience komunikacyjnie najbardziej aktywny jest jeden gracz – Żabka. Pozostali, podobnie jak w segmencie supermarketów działają taktycznie. Natomiast Żabka bardzo mocno jest obecna w mediach masowych, gdzie coraz to nowe spoty i pomysły spod pióra agencji PZL skłaniają nas do wygodnych zakupów i okresowego przeglądu otwieracza do piwa - podsumowuje.

więcej: portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • młody klient 2017-08-02 18:00:44

    Dla mnie Lidl jest górą - zawsze porządek w sklepach, towar elegancko ułożony i czysta podłoga. Do Biedronki zaglądam bardzo rzadko - zazwyczaj braki na półkach, rozwalone kartony, zastawione nierozpakowanym towarem alejki, brudne koszyki. I do tego tani kolorowy wystrój - nie, dziękuję.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9931

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane